robaamo Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Hei. Har et wlan her hjemme som deler ut en dsl linje til flere maskiner. Er mye jeg lurer på, men hovedsaklig, hvordan får jeg ordnet slik at jeg kan bruke dc++, eMule, uten å få lowid. Vet jeg må åpne porter, men får ikke til, har lest at jeg trenger statiske ip'er å må ikke bruke dhcp server på router. Hvordan forwarder jeg en port? trenger jeg NAT? osv...venlligst hjelp meg.. . MVH fortvilt, trøtt, lei, "har plagdes i utallige timer nå"...Åmo Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Du kan godt bruke DHCP på routeren, men du bør sette låse den maskinen til at den alltid får den samme IP-adressen (FIX på 3Com). Ellers må du forwarde de portene du bruker til disse programmene, til den IP-adressen du kjørere disse programmene på. På 3Com-routere finner du dette under Virtual Servers. Hvis du ikke har 3Com, så kanskje du kan poste hvilken router du har, så kan kanskje noen hjelpe deg med den. Lenke til kommentar
robaamo Skrevet 30. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2004 har en 3com 3crwe554g72 router.. Fikk beskjed fra 2 av programmene om at jeg: - Make sure that you're router is not configured to be a DHCP server, as most routers will not forward ports if the DHCP server option is enabled... Den ene av di er guildftp server... Har prøvd å forwarde porter men det ser ikke ut som om det hjelper. Hvordan ip må jeg låse? ROutern står tilkoblet en stasjoner pc... resten av nettverket er tråløst. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Jeg har samme router. Det går fint å forwarde porter med DHCP med denne routeren, men du må da endre forwarden hver gang maskinen får ny IP-adresse. For å forhindre at maskinen får ny IP-adresse (dvs. får samme/fast IP-adresse uansett), så går du inn på Lan Settings - DHCP Client List og krysser av for Fix bak maskinen du vil skal ha fast IP-adresse. Dette er lettest når maskinen er "på nett". Skal du sette opp en FTP-server, går du så inn på Firewall - Virtual Servers, velger New, setter inn IP-adressen til den maskinen som skal kjøre FTP-serveren, velger Local service FTP (port:21). Vil du bruke en annen port enn 21, velger du Custom. For eMule (og tilsvarende), må du gjøre det samme, bare at du velger Custom og taster inn de to portene som dette programmet kjører. Kjører du eMule på flere maskiner, må dette gjentas for hver maskin. På disse maskinene må da eMule bruke ulike porter. I noen tilfeller, må du også sette opp Firewall - Special Apps. Trykk på Help, eller les manualen, så ser du når dette er aktuelt. Lenke til kommentar
robaamo Skrevet 30. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2004 hmm har gjort alt det du skrev nå, foutenom specialapz.. Og det fungere enda ikke....Lurte på hva trigger port og inncomming port kunne være i de respektive programmene? Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Hvilket program fungerer ikke? Husk at hvis du prøver å ftp'e din egen server, så tror jeg ikke det vil fungere. Dette fordi jeg tror denne routeren ikke støtter loop back. Du må derfor koble deg opp via en annen ekstern IP-adresse. Feilmeldinger? Lenke til kommentar
robaamo Skrevet 30. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2004 Nei denne er fra eMule: Your 2012 port is not reachable. Please review your network config. Enda jeg først åpnet 2010, fikk samme beskjed da... har ikke prøvd ftp enda... Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Ahh, litt lettere når vi har noe konkret. Du må for eMule åpne to porter, både TCP og UDP. Under Virtual Servers: Din IP-adresse eMule TCP-port,UDP-port Under Special Apps: eMule TCP-port TCP-port Merk Enable eMule UDP-port UDP-port Merk Enable Litt usikker på om Special Apps er nødvendig. Konfigurerte dette selv uten å teste om jeg trengte det. Har ikke brydd meg mer, siden det fungerer. Lenke til kommentar
robaamo Skrevet 30. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2004 hmm har gjort alt det...funker enda ikke. Authorised Application Trigger Incoming Ports Enable DC++ 4662 4662 DC++ 4672 4672 eMule 2012 2012 eMule 2020 2020 ftp 21 21 Virtual Server IP Address Service Ports 192.168.0.85 FTP 21 192.168.0.85 eMule 2012 192.168.0.85 eMule 2020 192.168.0.85 DC++ 4662 192.168.0.85 DC++ 4672 Vet ikke helt hva mere jeg kan gjøre... Og ip adressen min er fix'ed.... Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Prøv 192.168.0.85 eMule 2012,2020 under Virtual Server. Da er det likt mitt oppsett, hvis du har haket av for Enable under Special Apps. Hvis det ikke fungerer, prøv å flytte eMule til porter høyere opp. F.eks. 6xxx. Du bruker riktige porter? 4662 er defaultport for eDonkey-netterket (også eMule). Sjekk i konfigurasjonen til eMule. Har du forresten siste firmware? Lenke til kommentar
SuperFly Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Kansje du har DSL fra NGT? eller andre der modemet dems også har router og NAT'er. Da hjelper det lite å bare ordne riktig nat'ing på 3Com'en. Forsåvidt ikke noe poeng å bruke NAT på 3Com'en heller da. Hvis du altså har også har router i modemet, disabler du NAT i 3Com'en og bare bruker den som et trådløst accesspunkt. Så ornder du med natting i routeren du fikk fra ISP. Har du stjelenor eller noe kan du bare se vekk fra hele denne skiten Lykke til Lenke til kommentar
robaamo Skrevet 1. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2004 Your 4662 port is not reachable. Please review your network config. You have a lowid. Please review your network config and/or your settings. Please try to use a random port instead of 4662, because a lot of ISP have filters on 4662 port. Any number between 80 and 65530 should be OK Routern er ikke mere en 1mnd gammel skulle det være vits å update firmware da? Tror du at det skulle kunne ha noe å si? det jeg lurer litt på er hvorfor ikke det fungerer.. Alt er jo forwared'et, alle portene som jeg har brukt vil bruke...forstår ikke dette. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Jeg skjønner ikke helt hvorfor du får melding om port 4662, når du har åpnet for port 2012 og 2020 tre poster opp. Hvilke TCP- og UDP-porter bruker du i eMule, når du går inn i preferences i det programmet? Ta bort alt bortsett fra eMule i routeren, og så fortsetter du fra der. Kan se ut som du blander konfigurasjonene mellom de ulike programmene. Og ja, det kan være en vits i å oppgradere firmware selv om routeren er bare en måned gammel. Du vet ikke når den er produsert, og om den ble produsert med den siste versjonen av firmware. Den siste versjonen av firmware på denne routeren har bl.a. viktige fikser for stabiliteten via trådløst. Derfor sjekk versjonen i routere, om den er den siste. Hvilken ISP bruker du? Har du brannmur på PC'n? Norton IS? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå