Br?stopp Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 (endret) Dette er helt utrolig. Jeg stakk en tur til RIMI ved Oppegård stasjon for å kjøpe et eksemplar av Siemens C60 Jeg spurte kassaoperatøren om de hadde telefonen på lager, han bekreftet at de hadde, og ringte opp kollegaen på lageret som hentet en telefon. Da jeg spurte om dette var telefonen til kr. 299,- så han litt rart på meg, og mente at telefonen kostet seks hundre-og-ett-eller- annet (husker ikke nøyaktig). Da jeg konfronterte han om at denne koster kr. 299,- måtte han sjekke dette nærmere. Etter et par minutter kommer han tilbake med en kampanjeplakat med påtrykket pris kr. 299,- Ja da er jo alt i skjønneste orden sa jeg, jeg tar den. Nei, du kan ikke få kjøpt Siemens C60 for kr. 299,- I så fall må jeg ringe butikksjefen. Ja ring ham sa jeg. Etter noen minutter kommer han tilbake med senket hode, og sier at sjefen vil ikke selge den for kr. 299,- Sjefen fortalte ham at det var mye bedre for butikken å returnere telefonen til HAKON gruppen (eieren av RIMI), for så å få kreditert/refundert de seks hundre-og-ett-eller-annet kronene. Hva i h***** tenkte jeg, her står altså mannen med en telefon som RIMI har kampanje på, og så vil han ikke selge den til meg. De er faktisk pålagt dette fra RIMI. Jeg blir lettere irritert, og ber vedkommende ringe opp sjefen for meg, slik at jeg får gitt uttrykk for min missnøye, og samtidig for å få en forklaring på dette tullet. Butikkmedarbeideren kommer tilbake med forklaring om at jeg må ringe igjen i morgen når sjefen er på jobb. Siste ord er ikke sagt i denne saken fra min side. I morgen skal jeg personlig møte opp i butikken, og få en forklaring i detalj. Hvis han fortsatt står på sitt, så ber jeg om å få dette skriftelig. Skriver han en forklaring, så skriver jeg et brev til HAKON gruppen og vedlegger kopi av butikksjefens brev. Telefonen får jeg sikkert tak på i en eller annen RIMI butikk, men dette har blitt en prinsippsak for meg. Vi er en familie på 5 som legger igjen en betydelig pengesum i løpet av et år i denne butikken. Dette er det faktisk slutt på fra og med i dag. Ikke om han hoster opp telefonen til kr. 299,- så skal jeg handle mer i den butikken. Spørsmålet er om han gjorde seg selv en bjørnetjeneste med dette stuntet. Fortsettelse følger... Endret 29. juni 2004 av BråStopp Lenke til kommentar
8210fan Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 esso selger c62 tror jeg til 450,- hvis det er aktuelt. men jeg sjønner hva du mener. utrolig irriterende slikt... Lenke til kommentar
hazzie Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Stå på BråStopp - "Fight the power!" :!: Lenke til kommentar
mack_ Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Haha! Fatalt av Rimi da! :!: Det der det som kan kalles elendig kundebehandling ass.. Gjør som du sier selv: aldri kjøp noe der mer Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Er det bare jeg som tenker at dette er et "Elkjøp tilfelle" ? Lenke til kommentar
Nothingman Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Det har nok med at denne rimibutikken har betalt mer for telefonene når de tok den inn(da de ble solgt for 699). Butikken taper da penger på å selge den til 299. Men selvsagt en latterlig holdning, de burde ikke tatt inn telefonen til 699 hvis de ikke regna med å selge den. Nå som prisen er satt ned sitter de med skjegget i postkassa og hvis dette ender med noe annet enn salg til 299 så skjønner ikke jeg. Lenke til kommentar
Retroboy Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Det dere er jeg 99% overbevist om er ulovlig, skulle vært interessant å se hva forbrukerombudet sa om saken, foreslår at du sender en mail til de med historien din Retro... Lenke til kommentar
Gerrard Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 De er helt klart pålagt å selge telefonen til annonsert pris og trådstarter har retten på sin side. Utrolig korttenkt av butikken... La oss si de taper 300 kr på å selge han telefonen, men hva skjer når de nekter han kjøpe den? 1) De taper en fast kunde 2) Det vil utløse negativ omtale av butikken som fører til ytteligere kundetap 3) Pressen kan bli tipset om saken og det vil få konsekvenser for samtlige Rimi butikker 4) De ansvarlige kan bli straffet og evt miste retten til å drive Rimi butikken 5) Forbrukerombudet blir koblet inn i saken og de må uansett selge telefonen for 299 og alt det overnevnte vil likevel kunne ramme butikken Det er med andre ord ingen måte Rimi butikken kunne komme bedre ut av situasjonen enn om de hadde solgt den for 299 og realisert tapet på 300 kr.... Lenke til kommentar
jendor Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Meg bekjent har Rimi aldri solgt C60 før. De har solgt MC60, til 990,- Mulig butikk"sjefen" tok feil av disse 2. Men så lenge man er medlem av en kjede, og kjeden kjører et landsdekkende tilbud på en vare, så kan han heller ikke la være å selge varen. Mitt råd: Gi butikkmannen én sjanse til å rette opp i sakene. Klarer han ikke det, så lar du være å handle i butikken hans igjen. Og informer alle du kjenner om hvordan han behandler sine kunder.. så vil han nok merke det litt etterhvert. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Skjedde noe lignende da jeg skulle kjøpe Xboxen min. Expert hadde sendt ut en kampanje-katalog i alle Altas postkasser. I katalogen solgte de en Xbox med tre spill og to spaker. Jeg sender min far i butikken (dagen etterpå) for å kjøpe denne xbox-pakken. Da han kommer i butikken, sier de at de ikke selger denne kampanjen. De hadde både Xboxen, spillene, og spakene. Men de solgte det ikke som en samlet pakke... Så da kjøpte jeg samme pakke hos best-buy.com(elkjip's nettbutikk) Noen butikker klarer bare ikke å følge kampanjene. Kjipt... Lenke til kommentar
Grokster Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 (endret) Skjedde noe lignende da jeg skulle kjøpe Xboxen min. Expert hadde sendt ut en kampanje-katalog i alle Altas postkasser. I katalogen solgte de en Xbox med tre spill og to spaker. Jeg sender min far i butikken (dagen etterpå) for å kjøpe denne xbox-pakken. Da han kommer i butikken, sier de at de ikke selger denne kampanjen. De hadde både Xboxen, spillene, og spakene. Men de solgte det ikke som en samlet pakke...Så da kjøpte jeg samme pakke hos best-buy.com(elkjip's nettbutikk) Noen butikker klarer bare ikke å følge kampanjene. Kjipt... best buy er vel expert sin nettbutikk? en ting til angående denne xboxen så er det en helt annen sak, poenget her er vel pakker, tipper den xbox var en pakke løsning som butikken fikk inn samlet på et varenummer, og da er det klart at de ikke kunne gjøre det du sa, så jeg ser ikke at butikken gjorde noe galt der men for å holde oss til saken, så sier de vel idag at de gjerne skulle selge deg den til 299,- men de er desverre utsolgt, moralen er ikke kjøp mobiler hos en daglivareforetning Endret 30. juni 2004 av Grokster Lenke til kommentar
thord Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Er det bare jeg som tenker at dette er et "Elkjøp tilfelle" ? hahahaha.. tenkte akkurat det samme. det er så typisk elkjøp akkurat det der. Lenke til kommentar
majuz Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 ring forbrukerraadet. tlf er 81558200. dette er ikke lov i det hele tatt. hadde han sagt at han var utsolgt hadde det vert en annen sak. Lenke til kommentar
Grokster Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 ring forbrukerraadet. tlf er 81558200. dette er ikke lov i det hele tatt. hadde han sagt at han var utsolgt hadde det vert en annen sak. har du dekning for det du sier her? spm er kan en butikk nekte å selge en vare til en kunde? Elkjøp har jo annonse garanti så de kan ikke nekte, men har Rimi dette? Står det noe sånn som: "så langt lageret rekker" eller noe lignende, så må de vel selge Men kan de ellers si at vi følger desverre ikke den kampanjen på det produktet? noen som vet? jeg er selvfølgelig klar over at sunn fornuft sier at de skulle solgt den til kunden, de hadde tjent inn igjen de pengene av den samme kunden senere, men slik logikk følger desverre veldig få butikker Lenke til kommentar
fullifaencom Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 har du dekning for det du sier her? spm er kan en butikk nekte å selge en vare til en kunde? Elkjøp har jo annonse garanti så de kan ikke nekte, men har Rimi dette? Står det noe sånn som: "så langt lageret rekker" eller noe lignende, så må de vel selge Men kan de ellers si at vi følger desverre ikke den kampanjen på det produktet? noen som vet? jeg er selvfølgelig klar over at sunn fornuft sier at de skulle solgt den til kunden, de hadde tjent inn igjen de pengene av den samme kunden senere, men slik logikk følger desverre veldig få butikker Hehehh ja jeg tror nok han har god dekning på det :-) Tror du virkelig at du kan reklamere for et produkt, for å så nekte å selge det? Ser for meg reklame avisene som kommer hjem da, SE600 u/abon 1kr (1000vis på lager, løp og kjøp). Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Men kan de ellers si at vi følger desverre ikke den kampanjen på det produktet? noen som vet? De kan ikke si det. RIMI blir styrt av ICA gruppen og det er de som bestemmer kampanjer, priser, lønninger osv... Når en RIMI butikk har kampanje på noe, så har alle det. Lenke til kommentar
jendor Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 (endret) Hele saken er jo sinnssvak. Endret 30. juni 2004 av jendor Lenke til kommentar
O. B. Lix Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 spm er kan en butikk nekte å selge en vare til en kunde?Elkjøp har jo annonse garanti så de kan ikke nekte, men har Rimi dette? Står det noe sånn som: "så langt lageret rekker" eller noe lignende, så må de vel selge Verken Elkjøp eller Rimi kan velge om de vil følge en kampanje, er varen annonsert er dette et bindende tilbud (som en kontrakt) som skal etterleves UANSETT. Dette er det forbrukerloven som regulerer. De fleste annonser tar derfor forbehold om trykkfeil, utsolgt eller at kampanjen varer bare en bestemt periode. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå