hemo Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Når Opera viser sider som er midtstillt, vil det vertikale rullefeltet berre "spise plass" når sidia er lenger enn høgda på skjermen din. Altså; når du lager ein web som skal stå dønn i ro, sjølv når brukaren blar i sidene, kan midtstillte web'ar "hoppe litt" i Opera. Eg oppdaga dette på sida http://www.absentvoid.com Mesteparten av sidene er korte og då vil ikkje Opera visa det vertikale rullefeltet. Når eg klikkar meg inn på tutorials og går vidare til ein av desse, kjem det opp ei lang side. For å få plass til det vertikale rullefeltet, vil Opera no plassera sida litt lenger mot venstre. Denne hoppeeffekten trudde eg var uønska!?! Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Nei, det skal nok vere slik. Sida er senterert i forhold til størrelsen på "viewport"; størrelsen på området som er meint å vise innhold i nettleseren i. Scrollbaren er ikkje en del av dette, og når den kommer fram vil viewport bli mindre - og sida vil hoppe litt til venstre. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 (endret) Dette er da langt fra noe nytt "problem", og absolutt, IMHO ikke verdig en helt egen tråd. Neste gang: Webcafeen Endret 29. juni 2004 av Mr.Berg Lenke til kommentar
hemo Skrevet 29. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2004 ..og eg som trudde eg måtte lesa alle 9200 postane i den ultra-lange tråden, før eg posta... PS! MS ie har verktikalt rullefelt utgråa, når det ikkje er "aktivt" eller i bruk. Kanskje Opera burde hatt det på same måte? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Godt mulig, men med overflow:hidden; på body, kan man fjerne det også i IE. ..og nei, du trenger ikke lese -alle- sidene, men den første posten er jo fin å lese da. Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 (endret) Det jeg synes er rarere enn selve problemet, er at folk ikke skjønner hva dette kommer av, og tar opp problemet gang på gang. Edit: Beklager tonen, får bruke nettene til å sove i stedet. Endret 30. juni 2004 av satyrium Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Ja, man burde kunne SE at scrollbaren dukker opp/forsvinner, og være såpass intelligent at man skjønner at siden blir midtstilt i forhold til viewporten... Mye som er veeeeldig vanskelig... Lenke til kommentar
hemo Skrevet 30. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2004 Det jeg synes er rarere enn selve problemet, er at folk ikke skjønner hva dette kommer av, og tar opp problemet gang på gang. Mr.Berg: Fins det nokon tilsvarande måte å "alltid vise vertikalt rullefelt" i alle nettlesarar? Rettar du kritikk mot meg som påpeikar dette i eit forum, eller rettar du kritikk mot lesarar som kanskje vil "klage" på at sida hoppar litt inn og ut? Sjølv ser eg at sider som hoppar litt inn og ut, vert oppfatta som "mindre profisjonell". Kanskje eg då er meir pirkete enn andre? For eigen del ser eg kvifor sida hoppar litt. Årsaka ligg i det vertikale rullefeltet. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Er ikke helt sikker på hvem du spør, da quotinga inneholder ting du selv sier. Jeg for min del sier at jeg er enig i det satyrium sier, alt for mange bare spør i et forum uten å en gang tenke først. Her sier jo du at det er pga. av scrollbaren, så du har i det minste tenkt overflow:auto:, funker det for å alltid vise scrollbarer? Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Kul'n litt'a berg, du ekke ikke mr. know-it-all heller'a! Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Det har jeg ikke sagt heller. Bare reagerer på alle disse folkene som bare spør i et forum uten å en gang tenke først. ..og de begynner det å bli en del av. Uansett, PiRANhA, jeg prøver å hjelpe fyren her. Hva gjør du? Kommenterer meg? Bah. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Ved å bruke overflow:visible;, så vil scrollbarene alltid synes. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Horisontalt også? Jepp.. for å unngå det kan du bruke overflow-x og overflow-y, men jeg tror ikke det validerer. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Jepp.. for å unngå det kan du bruke overflow-x og overflow-y, men jeg tror ikke det validerer. i så fall er det IE propertiær kode. Dine verdier er ikkje lista opp her Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 i så fall er det IE propertiær kode. Dine verdier er ikkje lista opp her Hehe, tenkte meg det. Bare vet at det funker i nye versjoner av de fleste nettleserne, men det er absolutt ikke gyldig CSS da.. ser det nå! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå