Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

åpning av porter på en smc bredbåndsrouter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du glemmer en ting, Umbra: SMC-rutere har default adresse 192.168.2.1, men den kan jo endres på. Ikke sikkert linken din virker da...

Uansett: SMC leverer gode produkter og elendige bruksanvisninger.

hjemmesiden kan du bla deg frem til et "Support Form" som kan fylles ut. Eller du kan ringe dem på 80036918.

Lykke til!

Edit: Skrivefeil.

Endret av hilram
Lenke til kommentar

Jeg har selv en slik router.... Du trenger bare å finne standard gateway (start >Kjør >"CMD">"IPconfig") og skrive av det som står på "standard gateway" inni browseren din. Deretter kommer du innpå Router "Operatvivsustemet" oppgi passord og/eller brukernamn til "Admin", gå på "virtual server", så skriver du først inn porten du vil åpne, din IP og trykker "Enable", så trykker du "Save" og deretter "reboot", vanskeligere er det ikke :) (Med mindre det er snakk om en annen router :( )

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Eg slit med samme ruteren.

Eg får ikkje til å enable brannmur-funksjonen og så åpne poratar for at ASE (all seeing eye) skal fungere. All-Seeing-Eye listar opp serverar på internett, og eg trur det er pga. "multiple connections" til samme programmet eg får dette problemet. Det er meg eit mysterium kva portar som skal åpnast og korleis det skal gjerast.

Kan nokon hjelpe?

Lenke til kommentar

btw: SMC leverer flere forskjellige routere da.. hvilken modell er det du har?

Om du vil gjøre noe "fort og gæli" for å spille/p2p, eller hva du trenger å få til pga problemer med porter, er alternativt å velge DMZ i routeren på IPn til den maskinen som du vil bruke. DMZ står for demilitarized zone og er ikke å anbefale om du vil ha noen nytte av routerens brannmuregenskaper mm., fordi du da legger den maskinen som står i DMZ ut som et åpent sår. Kjør i såfall en SW-brannmur (zonealarm/norton/zygate el lign) på den maskinen.

Jeg vil anbefale deg å forsøke å sette opp routeren uten å benytte DMZ først, og kun bruke dette som en alternativ løsning om du har noen sære programmer som ikke liker å ligge bak en router.

edit: syntaks

Endret av hart
Lenke til kommentar

Det er ein SMC7004VBR.V2

Det fungerar fint bak ruter, men ikkje med brannmuren påslått...

Sidan eg har ruter har eg sjølvsagt fleire enn ei maskin kobla til, og difor må det funke på alle maskinene med brannmur påslått, men åpent for serverbrowserar og slikt.

Speling funkar forresten fint.

Lenke til kommentar
SMC7004VBR.V2 = Søppel  :thumbdown:

Dritt routern reconnecter meg hver faens 4/5 time , så den ender under slegga i morgen, dritt lei

*savne gode gamle SMC7004BR , synd den daua under lyn/torden været ass*

he he, hvert 48 minutt?

fra spøk til alvor... Jeg har også SMC7004VBR.V2 og den oppfører seg akkurat som den skal, har hatt den ett år nå, og den mater to PCer. De eneste gangene jeg opplever at routeren bukker under (og ikke linja) er når jeg har brukt emule en god stund at en eller annen "dork" i Taiwan el lign som sitter og kjører portscan eller en eller annen variant av DOS mot min ip... da henger alt (bruk logfunksjonen i routeren). Resetter jeg routern da, og stenger e-mule litt så slutter angrepene og alt går tilbake til normalt... Bruker jeg ikke e-mule så skjer dette aldri, og min linje som er fra (surprice!!!!) Tele 2 er så og si alltid oppe... om dette har med at jeg bruker Cat-5 kabler overalt ;) eller bor på en plass som har en sentral som ikke krangler vet ikke jeg. Jeg synes bare det er litt drøyt å skylde uforbeholdent på router eller ISP... Vi er tross alt bare mennesker ;)

EDIT: kutter ikke noe i svaret, men halvparten av det ovenforstående var egentlig ment som et svar til en annen post hvor det er noen som ikke er helt fornøyd med Tele 2. Jeg må være trøttere enn jeg trodde... god morgen, nå er det kaffetid.

EDIT2: agvg: jeg bruker uPNP på min, på den originale firmwaren.. stabilt.

Endret av hart
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...