Paula Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Suntek Har dette kabinettet. Fikk det i mai tilbudet fra komplett. Før jeg satte inn 2 disker i raid0 var temp. på HK akseptabelt. Nå ligger temperaturen på 45 grader ved vanlig surfing. Har satt inn en kabinett vifte (bak) som blåser luft inn. Har en 300W PSU som bråker noe jæ.... Thermaltake CPU vifte og radeon 9800 pro med vifte. Temp. er 45 grader selv med kabinett viften jeg kjøpte idag. Har tenkt å sage hull i kabinett døren og plassere en vifte rett mot HK. Dette er eneste løsning for å få kjølt HK tror jeg. Får muligens problemer med kabel hver gang jeg må åpne kabinettet da, Andre løsninger ? ps. Kabinettet er trasig, vet det, men jeg må gjøre det beste ut av det. Lenke til kommentar
Bach Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Prøv å snu ekstravifta så den trekker lufta ut. Sirkulasjon er metoden for å få ned tempen. Om ekstravifta blåser inn går lufta bare rett i PSU og gjør veldig lite med kabinettempen. En litt mer drastisk greie, som jeg med godt resultat har gjort noen ganger, er å file ut et passe hull i fronten og montere en 120mm som blåser inn. Om det ikke blir plass i fronten er enten, som du skriver, nede "foran" på døra en god plassering. En annen mulighet er å file et hull i bunnen av kassa og montere vifta, med et passende støvfilter, så den blåser inn. Ang. prob. med vifteledning ved dørmontering. Husker ikke hvem som kom på idéen, men det var en PetterSmart her på forumet som monterte kontaktpunkter på to sider slik at vifta ble "trådløs" men fikk strøm når sidedekselet ble montert. Lenke til kommentar
Paula Skrevet 30. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2004 (endret) Skal snu vifta. Skal sjekke om jeg får plassert en vifte i front. Takker for forslagene Endret 30. juni 2004 av Paula Lenke til kommentar
Zipp0 Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Snu den vifta ja, jeg har testet begge deler i mitt cheiftec kabinett, fikk mye bedre temp når viften trakk ut. Om du vil, så skader det jo ikke og modde litt, og kanskje sette en vifte i siden(blåser inn), og en i toppen(trekker ut) av kabinettet. Lenke til kommentar
Paula Skrevet 30. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2004 Yep, snudde vifta, temp på 35-36 grader. Tror jeg skal sette inn en vifte på ene veggen. Må sage da, er vel eneste løsning. Forøvrig er tempen på 38-39 når jeg spiller Joint ops. Er vel for høyt enda... Takker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå