Gå til innhold

Feil på minne

MrVilla

Anbefalte innlegg

Jeg hadde 1*512MB Twinmos minne, og bestemte meg for å skaffe meg en brikke til på 512MB. Jeg kjøpte en ny og satte den i håp om at alt skulle gå fint.

Det gjorde det imidlertid ikke.

Når jeg bruker begge brikkene så få jeg feil i memtest. Hver for seg så får jeg ingen feil. Jeg kjører på lave timings og har ikke overklokket. Minnebrikkene er 3200 og jeg kjører minnet på 180Mhz.

Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd å sette de i andre slots (f.eks. hvis du bruker slot 1 og 3, prøv å bruke 1 og 2 i stedet)

kan være noe galt med en av slotene, har vært borti folk med det problemet før :)

edit: btw er det jo kanskje greit å teste en og en slot for å finne ut om det er noe galt med en :hmm:

Endret av oycob
Lenke til kommentar

Jeg kjørte minnet ned på hastigheten. På 166Mhz og multiplier på 9,5 så gikk det fint. Ingen feil. Kommer til å kjøre hastigheten opp litt etter litt for å se hvor grensen går, men jeg synes det er veldig merkelig at jeg ikke får kjørt minnet på den hastigheten som den er designet for! Regner med at slot'ene er i orden ettersom jeg ikke får noen feil nå, men er det noen som har noen grunn til at dem ikke tåler noenting når dem er i sammen?

Har et Asus A7N8X Delux hk (så slipper dere å se i profilen;))

PS! jeg satte dem i slot 1 og 2 også får å teste det......fikk feil der og.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...