Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Hvordan få vekk lukt i frysere?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

du er mao. 16/17 år, og vil ikke at foreldrene dine skal finne ut at du drakk vin?. :hmm:

Vel: legg alt fra fryseren i en annen fryser, skru av fryseren og "tin" den. Vask godt, og skru den på igjen. Når den er kald; putt alt som var i fryseren tilbake.

...? (happy coveroperation :thumbup:)

Endret av tipp-ex
Lenke til kommentar

:hmm: du kan vel sikkert dynge på med noe illeluktende, slik at vinlukta ikke kjennes gjennom stanken av masse annet..?

(hvitløk elller noe sånnt)...

edit: leif...

Endret av tipp-ex
Lenke til kommentar

- Hvem leger vin i fryseren?

- Fjortiser som gjemmer vin for foreldrene sine, eventuellt fjortiser som ikke fikk kjøpt øl, men fant en flaske hvitvin (ikke rød, håper jeg, da er du BARE teit) i skapet til mamma.

:shrug:

Som sagt: Alkoholmisbruk.

Endret av HalTan
Lenke til kommentar

@Trådstarter;

Om detta var noe slike hemmelige greier som ikke foreldra dine skulle vite om, så har du "bæsja på leggen"..:)

Annen ting;

Hva er problemet med å legge en flaske vin i fryseren til kjøling..? Dvs ikke til is, men til den temperaturen vinen er ment å drikkes i..

Lenke til kommentar
Hva er problemet med å legge en flaske vin i fryseren til kjøling..? Dvs ikke til is, men til den temperaturen vinen er ment å drikkes i..

...fordi du ganske kjapt vil ødelegge vinen. "sjokk-kjøling" vil drepe aroma-stoffene i vinen. Det samme gjelder forsåvidt øl.

Hvitvin bør riktignok serveres kjølig, men ikke lavere enn 7 grader. Beste måten å oppnå dette på, er å sette den et par timer i kjøleskapet (i døra) før den åpnes.

Men det er klart....liker man ødelagt vin, så skal ikke jeg nekte folk å kjøle den ned i frysern.

mvh

Pantera

Lenke til kommentar

...fordi du ganske kjapt vil ødelegge vinen. "sjokk-kjøling" vil drepe aroma-stoffene i vinen. Det samme gjelder forsåvidt øl.

Hvitvin bør riktignok serveres kjølig, men ikke lavere enn 7 grader. Beste måten å oppnå dette på, er å sette den et par timer i kjøleskapet (i døra) før den åpnes.

Men det er klart....liker man ødelagt vin, så skal ikke jeg nekte folk å kjøle den ned i frysern.

Når man drikker vin på fylla tror jeg de fleste driter i aromaen..

Endret av lodott
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...