TStyve Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Er det noen som vet om en open source-server? Jeg kjører i dag på FoxServ, men den roter bare til sidene. Får opp masse ruter, teksten forskyver seg, osv. Må være tilgang til MySQL. Om det er noen andre som har erfaring med FoxServ og kan hjelpe meg til å få orden på den så er det helt topp også. Har prøvd forumet til dem, men de visste ikke hva som kunne være årsaken. Og til slutt: Hvorfor ikke åpne porten nr 80 på server? Hvilken port anbefales? Lenke til kommentar
TStyve Skrevet 30. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2004 Apache og WinMySQL ligger med i FoxServ, men det virker ikke som det skal. Her er en rapportscan: Steve Gibson's ID Serve reports you as: Initiating server query ...Looking up the domain name for IP: 81.0.186.201 The domain name for the IP address is: c5100BAC9.inet.catch.no Connecting to the server on standard HTTP port: 80 [Connected] Requesting the server's default page. The server returned the following response headers: HTTP/1.1 200 OK Date: Tue, 29 Jun 2004 19:21:19 GMT Server: Apache/2.0.39 (Win32) PHP/4.2.2 Accept-Ranges: bytes X-Powered-By: PHP/4.2.2 Content-Length: 2089 Content-Type: text/html; charset=ISO-8859-1 Query complete. Lenke til kommentar
TStyve Skrevet 30. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2004 Om du/dere har lyst å se feilen som kommer så kan dere se det på: http://81.0.186.201/shop Test av php og SQL med nettbutikk http://81.0.186.201/forum Test av php og SQL med phpBB2-forum Kanskje dette kan hjelpe til å finne en løsning Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 (endret) Tja umiddelbart ser det ut som en mime type som ikke er definert i apache conf fila di. F.eks. at den spytter ut et bilde som tekst istedet for å vise bilde. At den viser gif bilder som den skal, men ikke jpg. Skjønner... Ellers så kan du for moro skyld disable includes path'en i php.ini og se om det går bedre da. EDIT: Jeg er i grunn ikke spes fan av ferdige bundles, men du kan jo sjekke ut denne. Jeg har prøvd den og den kom ihvertfall opp med en gang uten noe pes. Det eneste jeg hadde problemer med var virtual hosts, men det løste seg etterhvert. Pakken inneholder ferdige konfiguret SSL osv., noe jeg regner med er viktig for webshoppen din. (osCommerce). Apache Friends - Xammp Endret 30. juni 2004 av oblivian Lenke til kommentar
TStyve Skrevet 30. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2004 (endret) Hvordan definerer jeg en mime i Apache da? Skal prøve å disable include path'en.. [Edit] Den var vist disabled. Har aktivert den nå... Endret 30. juni 2004 av Oyozo Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Det enkleste er å aktivere magic-mime mod'en hvis den ikke er aktivert. http.conf file finner du i apache install dir/conf. Jeg tror likevel det enkleste er å hente ned denne distroen/bundelen: Xammp Den funka ihvertfall på første forsøk for min del, også kan SSL være litt tricky å sette opp. Hva er en webshop uten SSL? Avinstaller denne gamle distroen din og installer denne. Lenke til kommentar
pett Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Hvis du vil gjøre det lett så bare installer linux eller bsd på maskina, der følger bra satt opp apache, mysql og php med, bare velg det under installasjonen.... Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Hvis du vil gjøre det lett så bare installer linux eller bsd på maskina, der følger bra satt opp apache, mysql og php med, bare velg det under installasjonen.... Det er bare en bitte bitte liten hake... Han må lære seg Linux i tillegg, med mindre han kan det da! Lenke til kommentar
pett Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Det er bare en bitte bitte liten hake... Han må lære seg Linux i tillegg, med mindre han kan det da! Ikke for å bruke dette.... Kan jo bare uploade filer med ftp eller noe i web-mappa og la den stå der... Den klarer seg fint uten at du tukler med den.. Men hvis det er vanskelig, så.... vel... Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 (endret) En ting du også kan teste er å sette default language i osCommerce til engelsk. Kan være at feilene er bugs i språk-fila. EDIT: Ja, når jeg kikker litt nærmere på det så er det mysql tabellene det er noe kødd med. NUMBER_MIN_LENGTH10$REVIEW_TEXT_MIN_LENGTH50%MIN_DISPLAY_BESTSELLERS1&MIN_DISPLAY_ALSO_PURCHASED1'MAX_ADDRESS_BOOK_ENTRIES5(MAX_DISPLAY_SEARCH_RESULTS20)MAX_DISPLAY_PAGE_LINKS5*MAX_DISPLAY_SPECIAL_PRODUCTS9+MAX_DISPLAY_NEW_PRODUCTS9!,MAX_DISPLAY_UPCOMING_PRODUCTS10&-#MAX_DISPLAY_MANUFACTURERS_IN_A_LIST0.MAX_MANUFACTURERS_LIST1%/!MAX_DISPLAY_MANUFACTURER_NAME_LEN150MAX_DISPLAY_NEW_REVIEWS61MAX_RANDOM_SELECT_REVIEWS102MAX_RANDOM_SELECT_NEW103MAX_RANDOM_SELECT_SPECIALS10!4MAX_DISPLAY_CATEGORIES_PER_ROW35MAX_DISPLAY_PRODUCTS_NEW106MAX_DISPLAY_BESTSELLERS107MAX_DISPLAY_ALSO_PURCHASED6, Det virker nesten som mysql db og ocCommerce versjonene er forskjellige. Du får tilgang til db og mange entries stemmer, mange blir bare viss vass. Det er ocC2.2 ms2 du har hentet ned? Endret 30. juni 2004 av oblivian Lenke til kommentar
TStyve Skrevet 30. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2004 Stemmer det. Er OsC2.2 ms2 Lenke til kommentar
TStyve Skrevet 30. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2004 (endret) Ang. Linux: Jeg hadde Mandrake 9.ett-eller-annet før, men fikk den ikke opp på nett uansett hva jeg gjorde. Prøvde både med dynamisk og statisk adresse uten resultat. Ellers virket den grei. Har tenkt å kanskje prøve den igjen, men det blir senere en gang. [Edit] magic_mime mod'n er nå aktivert Endret 30. juni 2004 av Oyozo Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Mulig at ting har endret seg nå, men begge på begge de to linkene fungerer php skikkelig. Du har bare skrevet feil info om mysql databasen i config filen til phpbb og nettbutikken. Sjekk at mysql instillingene er riktig i disse to skriptene! (les dokumentasjonen som følger med scriptene). Lenke til kommentar
TStyve Skrevet 1. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2004 (endret) Det skulle vel bli lagt inn automatisk under innstallasjonen det. Men har fjernet FoxServ. Tenkte å prøve xampp i stedet. Håper den setter seg opp bedre uten å måtte endre så altfor mye. Støtter den bokstavene Æ, ø og å med standard innstillingene, eller må jeg endre til ISO-####-1? [edit] Skal spørre etter at den er innstallert hvis det oppstår problemer Endret 1. juli 2004 av Oyozo Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Nei, phpBB og andre script kan ikke vite hvilket brukernavn, passord, database den skal bruke, uten at du skriver det i config filen eller under installasjon. Som sagt, det er sciptene som er feilkonfigurert, sannsynligvis ikke serveren. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Hei, har akkurat testet suse 9.1 og jeg er linux newbie selv og syntes det var rimelig lett å sette opp. bruk deretter deg medfølgende verktøyet yast til å innstallere: postgresql java jdk 1.4.2 tomcat 5 trenger du et forum så er dette å anbefale: www.mvnforum.com har akkurat oversatt det til norsk Lenke til kommentar
TStyve Skrevet 1. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2004 Nei, phpBB og andre script kan ikke vite hvilket brukernavn, passord, database den skal bruke, uten at du skriver det i config filen eller under installasjon. Som sagt, det er sciptene som er feilkonfigurert, sannsynligvis ikke serveren. Alt ble lagt inn under innstallasjonen. Databasenavn, brukernavn, passord etc. Config.filen var chmod'et til 777 under installasjon, og chmod'et til bake til 644 etterpå. Så alt skulle være på plass. Men har nå innstallert xampp. Må bare finne ut hvordan den fungerer nå Lenke til kommentar
TStyve Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2004 Kjører nå på XAMPP, men får ikke sidene til å kjøre skikkelig nå heller. Er det noe meget spesielt som må konfigureres som jeg ikke har fått med meg? Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Hmm, merkelig. Jeg hentet ned osCommerce og installerte her, og det gikk på 5 uten spes probs her ihvertfall. 1. Hent ned osCommerce 2. Kopier alle filene i catalog til web_root directory 3. Opprett en mysql db, som heter f. eks. oscommerce 4. Opprett en begrenset bruker, oscommerce gi den ingen globale rettigheter, kun lese og skrive rettigheter til db oscommerce 5. Gå til /install/install.php 6. Fyll ut dataene, db navn, db bruker og passord. Install. (Velg om du skal lagre sessions i db eller fil). Her må du også enable SSL hvis du skal bruke det. (JA!) 7. Hvis du har valgt fil må du inn i /admin og sesssions og sette fil path. (F.eks. C:/web_server/temp). Kanskje det greieste og bruke db til å lagre sessions. 8. Slett /install/ 9. Skrivebeskytt /includes/configure.php Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå