oling Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 (endret) Heisann. Jeg satt og rota litt inne i softwaren på Windows Xp pro. Jeg hadde tidligere 2 OS. Jeg slettet det ene nylig, men i oppstarten kommer det fortsatt spm om hvilket jeg vil starte opp fra. Jeg fant hvor man fjernet dette, mne jeg fjernet litt vel mye og neste gang jeg skulle skru på maskinen klikka alt. Det kom en feilmelding om at den ikke fant OS. Greit nok tenker jeg. Jeg formaterer, og legger inn Xp på nytt, men neida. Da den hadde gjort alt den skulle fra CD-ROMen og skulle starte opp windows for resten av innstallasjonen kom samme feilmeldingen. Har prøvd 2 ganger nå. Det fenger bare ikke. Jeg formaterte med NFTS filsystem. Vet noen hvordan jeg skal fikse dette??? Takker for svar. Edit: hadde blandet litt. Endret 29. juni 2004 av oling Lenke til kommentar
sim Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Prøv å starte opp med Windows-CD-en, velg kommandolinje eller hva det enn heter. Skriv `fdisk /mbr`. Lenke til kommentar
Tr1llobite Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Slett alle partisjonene når du skal installere windows - spesielt C: Lenke til kommentar
wil Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 tipset til sim har han nok ikke prøvd enda, men det andre tipset er vel ganske logisk at han har prøvd. ganske normalt at man formaterer før man installerer Windows på nytt? Lenke til kommentar
sim Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Man trenger ikke slette alle partisjonene for å reinstallere. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Prøv å starte opp med Windows-CD-en, velg kommandolinje eller hva det enn heter. Skriv `fdisk /mbr`. "How-to" start Recovery Console. Se også på disse kommadoene: fixboot og fixmbr Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Pappa sa at han sparte mange tusen kroner på å bytte mobilabonnement fordi det gamle ikke var så bra mtp. tekstmeldinger Lenke til kommentar
wil Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 sa jeg at man trengte å slette alle da sim? sa bare C: eller den partisjonen du har Windows på. Lenke til kommentar
sim Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Jeg skrev ikke et svar på din post direkte, heller da. Men man trenger ikke slette noen partisjoner i det hele tatt. Det er forskjell på å slette partisjoner og å formatere partisjoner. Lenke til kommentar
wil Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 ok, sorry. trodde du mente meg skjønner du. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå