Gå til innhold

Nytt HK og CPU

xbooth

Anbefalte innlegg

Jeg vil oppgradere pc`n og trenger hjelp til nytt HK og kansje ny CPU :hmm:

det jeg har nå er følgende:

HK Intel D845EBG2

CPU Pentium 4 2.4GHz

Det må være pentium CPU, kan bruke opptil 2000 til HK og 2000 kr til CPU og HK må ha S-ATA :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Abit Ic7 Max3 (1500,-) og P4 3,0C (2000,-) og SP-94 (500,-) ... tror jeg  :hmm:

Riktig det, da har du bra med overklokkingspotensiale. (Har det der, bare hket har ikke kommet ennå :p , techline somler :mad: , og har 2.8)

Dropp 3.0 og ta 2.8! Du sparer ca 400 kr på 200 MHz... Det tar du lett igjen med det HKet og den kjøleren.

Må legge til at jeg så en test med ic7max3 der en danske hadde klokket en 2.4 GHz northwood opp til 3.3, med BOXED kjøler. Da skal man lett dra 3.7 med SP-94 og 2.8. Eller kanskje ikke, men du klarer nok en del, hvis du vil klokke da. Må bare minne på tap av garnti...

Nå vil jeg ikke oppfordre til å klokke (noe jeg aldri gjør - uansett hvem jeg preiker med), men hvis du dropper CPU og bruker den gamle, så får du den sikkert opp i 3.0 minst, med HK og kjøler, hvis du klokker.

EDIT: sikkert og sikkert. Nå har jeg lite peil på klokking, som med mye annet, men du får den nok langt nok. 2.4 til 3.3 høres uansett litt ovrdrevent ut med BOXED kjøler. Kanskje jeg bare undervurderer boxed?

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar

takk for svarene :D

tror ikke jeg skal klokke noe med det første (vil prøve å bygge litt)

har du/dere en link til SP-94 regner med det er en kjøl ( har lite peiling) :blush:

Ville dette HK fungere bra med et NVIDIA 6800 skjermkort og bør jeg kansje skifte PSU`n som er på 300W?

:green:

Lenke til kommentar
takk for svarene :D

tror ikke jeg skal klokke noe med det første (vil prøve å bygge litt)

har du/dere en link til SP-94 regner med det er en kjøl ( har lite peiling) :blush:

Ville dette HK fungere bra med et NVIDIA 6800 skjermkort og bør jeg kansje skifte PSU`n som er på 300W?

:green:

Hvis du skal ha et 6800 kort så bør du vel vurdere å kjøpe ny psu ja. Det går vel muligens med 300W, dog avhengig av hvilken kvalitet det er på den psu'en du har allerede

Lenke til kommentar

ok det blir til at jeg prøver å bygge helt ny pc og det jeg har kommet opp med til nå er følgende:

Kabinett In-Win X710 Medium Tower ATX Sort Kabinett m/300W Power og USB/LCD i front (bytter PSU til noe mer)

Harddisk 2x Western Digital Raptor 36.7GB S-ATA 8MB cache 10000RPM

Hovedkort blir en av disse:

Abit IC7-MAX3 Hovedkort S478/800mhz,SATA I875P, ATX,GbLAN,Dual-DDR,Firewire,Raid

eller

Asus P4C800-E DELUXE Hovedkort S478/800 I875P, Dual DDR, S-ATA, GBLAN, LYD, Raid

tenkte å kjøre Raid 0 tror jeg å vilket minne anbefales da?

:)

ps. synes dette er et bra forum :thumbs:

Lenke til kommentar
ASUS kortet er en overklokkers drøm!!! Bare les testen på overklokking.no!!!!!

Nå har jeg ikke lest hele testen, kun sett på CPU. Jeg har tidligere settt en test på en dansk side der en fyr klokket en 2.4 like høyt med Abit IC7 max3. På den testen du sikter til, har de brukt vannkjøling, på den danske iden kjørte de den boxed. Sier litt... ;)

Tror jeg fant link på Komplett.no :hmm:

Lenke til kommentar

Takk for svarene :D

Jeg lurte på en ting til, da jeg kikket litt nærmere på Asus P4C800-E DELUXE så jeg at det sto noe om diskkontroller:

Diskkontroller RAID ( Serial ATA-150/DMA/ATA-133(Ultra) )

Diskkontroller (2.) Serial ATA/IDE ( Serial ATA-150/DMA/ATA-100(Ultra) :hmm:

kan noen forklare med hva det betyr, jeg har tenkt å kjøre 2 stk Western Digital Raptor i RAID og lurer på om jeg kan sette inn flere S-ata disker eller må det være IDE disker :mrgreen:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...