Gå til innhold

noen som har lyst på lan i asker området..


Anbefalte innlegg

jeg og en del kamerater har BARE snakket litt om å arrangere et lan i askerhallen.. ingen ting er skjekket opp ang. leie av hall eller switcher..

men jeg ville først se om det er no stemning på det..

noen som bor i området og kunne tenke seg det til neste sommer..

Endret av Natrium
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg og en del kamerater har BARE snakket litt om å arrangere et lan i askerhallen.. ingen ting er skjekket opp ang. leie av hall eller switcher..

men jeg ville først se om det er no stemning på det..

noen som bor i området og kunne tenke seg det til neste sommer..

Var nettopp noen som brandt seg på dette med kompetanse, og de var eldre enn deg..

Lenke til kommentar
Neh, tror nok ikke du får dratt med så mange dit gitt...

Spes. ikke om gjennomsnittsalderen er som deg (no offense).

 

Men det har da aldri skadet å prøve.

Kanskje noen tar turen fra Oslo og omegn...

den delen er jeg også bekymra får, men de andre er fra 16 til 23 år.. alle med mange år bak skjermen..

 

hvis dette var noe folk ville(noe ting ikke tyder på) så var plane å skaffe et crew..

Endret av Natrium
Lenke til kommentar

Ah, så gamle ja.

Da tror jeg interessen er litt større.

 

Tror ikke selv at jeg ville vært med på det (er ikke særlig fan av LAN), men kjenner en god del folk 18-20 år som helt sikkert ville vært med på det...

 

Du kan jo snekre en webside eller noe og spamme ivei for dette overalt, så kanskje du får noe respons?

Lenke til kommentar

hekter meg litt fast i ordet "sommer" her.... På sommeren er det veldig få som liker å sitte innesperret i varmen foran masse skjermer og svette gutter.... Riktig nok er det eneste gangen i året du har mulighet til å arrangere et stort dataparty, fordi du trenger noen dager til forberedelser ved mer enn 250 deltagere, og alle feriene resten av året er opptatt av andre store datapartyer.

 

 

Letteste er nok å ta en skole og en vanlig helg. Ved mindre enn 150 deltagere så er det normalt ikke mer enn 7-8 timer med tilrigging, så det burde gå rimelig smertefritt; så får dere bygd dere opp kompetanse og en deltagergjeng. Når dere får så mange faste deltagere at det ikke er plass til alle som har lyst til å komme, kan dere vurdere å vokse til en ferie (men helst ikke sommerferien; det er ikke nerdesesong)

 

 

På forrige GlobeLAN så hadde vi fylt opp 75% av de 150 plassene i løpet av 4 minutter, alle plassene var borte i løpet av 30 minutter; da kan man vurdere å vokse i størrelse, noe som krever mer forarbeid..... (og vanskeligere å gå i overskudd)

Lenke til kommentar
hekter meg litt fast i ordet "sommer" her.... På sommeren er det veldig få som liker å sitte innesperret i varmen foran masse skjermer og svette gutter.... Riktig nok er det eneste gangen i året du har mulighet til å arrangere et stort dataparty, fordi du trenger noen dager til forberedelser ved mer enn 250 deltagere, og alle feriene resten av året er opptatt av andre store datapartyer.

 

 

Letteste er nok å ta en skole og en vanlig helg. Ved mindre enn 150 deltagere så er det normalt ikke mer enn 7-8 timer med tilrigging, så det burde gå rimelig smertefritt; så får dere bygd dere opp kompetanse og en deltagergjeng. Når dere får så mange faste deltagere at det ikke er plass til alle som har lyst til å komme, kan dere vurdere å vokse til en ferie (men helst ikke sommerferien; det er ikke nerdesesong)

 

 

På forrige GlobeLAN så hadde vi fylt opp 75% av de 150 plassene i løpet av 4 minutter, alle plassene var borte i løpet av 30 minutter; da kan man vurdere å vokse i størrelse, noe som krever mer forarbeid..... (og vanskeligere å gå i overskudd)

du har et godt poeng der ja.. det tas med i vurderingen..

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg ville nå anbefalt å startet enda mindre, med 50-60deltagere.

Se på det mer som et testlan. Der dere kan få litt rutine og erfaring.

Har selv vært med å sette opp en del lan med ca 150 deltagere, det er et slit.

Iallefall husk at planlegging og forbedrelsene er meget viktige.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...