Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med Tele2 ADSL (DSL blinker på modem)

Anbefalte innlegg

Har Tele2 ADSL (har hatt det i 6 mnd). I det siste har internetten falt ut i tide og utide. Når det har skjedd har DSL lampen på modemet blinket.

Har vært i kontakt med Tele2 om problemet, og de har egentlig ikke så mye fornuftig å si. Sist gang sendte de en montør, og han var nede i sentralen for å skjekke at den var OK, før han tok turen hjem til meg. Der koplet han opp ett medbragt modem, og det virket tilsynelatende greit (var nok en tilfeldighet, var ikke koplet opp så lenge). Når vi koplet opp igjen det gamle (Ericsson HM210di), gikk det ikke lange stunden før det begynte å blinke igjen, og internetten falt ut.

På bakgrunn av dette konkluderte montøren at modemet mitt nok var gåent pga. lynnedslag (det hadde nylig vært tordenvær), og han anbefalte meg å kontakte Tele2 for å få tilsendt et nytt.

Nå har jeg fått nytt modem og ny splitter, men problemet er et fortsatt.

Er det noen som har noen tips til meg om hva jeg kan gjre for å løse dette, eventuelt hva jeg bør skjekke for å lokalisere feilen før eg ringer Tele2?

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noen som har noen tips til meg om hva jeg kan gjre for å løse dette, eventuelt hva jeg bør skjekke for å lokalisere feilen før eg ringer Tele2?

Hvis du er 100% sikker på at alt er OK av kabling i huset, (sjekket montøren dette?) så bør du ringe Tele2 og be de sette linja under overvåkning en uke eller to.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg har samme problemet med at internett detter ut i 5-10 minutt nesten hver dag i hytt og pine... Mistet det også i 3 dager på rappen her i denne uka...

I motsettning til dere har jeg MTU link aka tidligere Kvalito.

De finner heller ikke ut hva som er galt hos meg. Blir så irritert når jeg har snakket med sånne folk 2-3 dager i strekk på support og de sier til slutt når internett dukker opp igjen "jaja men det virker jo nå da"...

Da tenker jeg: ehm, javel... så dere har ikke tenkt å fikse problemet liksom... Amatør nisser!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...