Gå til innhold

Bilder med digitalkamera til hjemmeside ?!?

Anbefalte innlegg

Har for ikke lenge side gådd til annskaffelse av ett digitalkamera Nikon CoolPix 885. Jeg tenkte at det kunne være greit å bruke det til å ta bilder for å ha på en hjemmeside som jeg skal lage for ett firma.

I den sammenheng så lurer jeg på om dere har noen tips til hvordan jeg skal ta bilde for å få det så bra som mulig.

Trenger å forminske bildene litt, men da blir det bare krøll, noen tips i den sammenheng ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest mafister

Hei, her er teknikken jeg bruker; importer et bilde (f.eks i JPG format) inn i Microsoft PowerPoint. Skaler det (med musa) til det dekker hele Powerpoint siden. Save så bildet i JPG format. Du vil da se at bildet har krympet fra f.eks 5-800KBytes til 30-50KBytes. Dette gjør lasting av websidene raskere. For å se et eksempel, gå inn på http://www.fleischerbrygge.no. Alle disse bilder er tatt med Olympys C-2000z (2,1Mpixel)

Håper dette hjelper deg

Trond

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Vel, PowerPoint eller ikke, det jeg oppnår (og det jeg ønsker å oppnå) er kun å redusere datavolumet til bildene. jeg er selvfølgelig enig i at PP ikke er verktøyet for redigering ++.

Og, det finnes sikkert flere måter å oppnå det jeg ønsket, men min metode er i hvertfall meget enkel.

Trond

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...