sim Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 trekabinett? er ikke det litt riski da? blir jo fryktelig varmt i et trekabinett. Blir det varmere i et trekabinett enn i et vanlig ? Lenke til kommentar
stidz Skrevet 1. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2004 meldinga kommer opp i oppstarten har testa 3 forskjellige floppyer men de funker ikke på min pc. me nhvordan skal jeg instalere biosen? må jeg laste ned på cd eller funker bare floppy? stakkars pcen min Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 (endret) Jeg har aldri prøvd å lage bootcd men du kan jo prøve dette. 1. Husk å gå inn i bios og still boot-rekkefølgen slik at boot fra CD står som "first boot device". 2. Brenn en bootcd med riktig bios-fil og flasheprogram fra hovedkort-produsentens nettside. 3. Start opp med bootcd og flash CMOS med ny BIOS. Følg anvisningen som du finner på nettsiden til produsenten av hovedkortet. Anvisning ligger som oftest blant filene du laster ned. 4. Clear CMOS med jumperen på hovedkortet etter flash (dette skal alltid utføres etter flash for å sikre at BIOS starter riktig). 5. Ta ut CDen og installer windows. 6. Still tilbake bootrekkefølgen etter installasjon. Fant noe om boot cd her ---> Bootdisk/cd Se lenger ned på siden så finner du det. Brenn CDen hos en kompis. Som sagt, jeg har aldri prøvd med CD før, men det er det siste rådet jeg har. Flasher du feil så greier ikke PCen å starte opp. Da er alt håp ute, så vær nøye! Og igjen, dette gjør du på eget ansvar. Sveinl. Endret 1. juli 2004 av Sveinl Lenke til kommentar
Foxtrot Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Jeg har aldri prøvd å lage bootcd men du kan jo prøve dette. 1. Husk å gå inn i bios og still boot-rekkefølgen slik at boot fra CD står som "first boot device". 2. Brenn en bootcd med riktig bios-fil og flasheprogram fra hovedkort-produsentens nettside. 3. Start opp med bootcd og flash CMOS med ny BIOS. Følg anvisningen som du finner på nettsiden til produsenten av hovedkortet. Anvisning ligger som oftest blant filene du laster ned. 4. Clear CMOS med jumperen på hovedkortet etter flash (dette skal alltid utføres etter flash for å sikre at BIOS starter riktig). 5. Ta ut CDen og installer windows. 6. Still tilbake bootrekkefølgen etter installasjon. Fant noe om boot cd her ---> Bootdisk/cd Se lenger ned på siden så finner du det. Brenn CDen hos en kompis. Som sagt, jeg har aldri prøvd med CD før, men det er det siste rådet jeg har. Flasher du feil så greier ikke PCen å starte opp. Da er alt håp ute, så vær nøye! Og igjen, dette gjør du på eget ansvar. Sveinl. Derfor bør han flashe Bios'en på et verksted som kan det og tar ansvaret for det. Det er bedre å betale 250 kroner for det enn å ta risikoen selv. Lenke til kommentar
stidz Skrevet 1. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2004 hvordan for jeg noen til og gjøre det? sender inn HK'et? men vet om en som kanskje gjør det gratis og som garantert ikke fucker det opp Lenke til kommentar
Foxtrot Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 (endret) hvordan for jeg noen til og gjøre det? sender inn HK'et? men vet om en som kanskje gjør det gratis og som garantert ikke fucker det opp Du tar med deg hele kabinettet til et verksted. En av verksted/butikkene er Datakjeden. DU kan jo kikke på denne linken for det kommer jo an på hvor du bor. http://www.startsiden.no/kategorier/okonom...ice_og_support/ Edit: Du kan jo skrive bostedet dit i din profil. Edit 2: Det er også en fordel når du har hardware relaterte spørsmål å legge inn hvilken maskinvare du har i din profil. Endret 1. juli 2004 av Foxtrot Lenke til kommentar
stidz Skrevet 1. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2004 kan hvertfall si det. bor i lørenskog. HK - asus P4PE ram - 2x curcial 512mb 333mhz cpu - p4, 2,4 northwood skjermkort - GF4 ti4800 hardisker - western didital 120gb, 80gb, og 200gb hmm kan HD være problemet. det har jeg ikke tenkt på Lenke til kommentar
Foxtrot Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 kan hvertfall si det. bor i lørenskog. HK - asus P4PE ram - 2x curcial 512mb 333mhz cpu - p4, 2,4 northwood skjermkort - GF4 ti4800 hardisker - western didital 120gb, 80gb, og 200gb hmm kan HD være problemet. det har jeg ikke tenkt på Jeg fant et verksted på Lillestrøm. Det er SnorreData a/s. Du kan høre med dem. Det er veldig greit å ha et verksted å kunne gå til. http://webshop.snorredata.no/Default.aspx Lenke til kommentar
stidz Skrevet 1. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2004 takk. men tror verksted blir site løsning har ikke akkuratt veldig mye penger. men får kanskej fiksa den gratis av en på jobben til faren til kompisen min Lenke til kommentar
Foxtrot Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 takk. men tror verksted blir site løsning har ikke akkuratt veldig mye penger. men får kanskej fiksa den gratis av en på jobben til faren til kompisen min Det er fint. Jeg var veldig heldig når jeg skulle flashe biosen på pc'en min. Verkstedet gjorde det gratis da de sjekket problem med minne i pc'en min. Snakk om god service. Lenke til kommentar
Bogge Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Hadde akkuratt det samme problemet. Hos meg var det rammen som var gåen Så etter at jeg satt i ny ram fungerte det supers :!: BoGgE Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå