Gå til innhold

unreal vs battlefield

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

å begynne å snakke om realisme når det gjelder UT og BF blir kanskje litt tullete? ;) Hverken BF og UT er jo ikke akkurat realistisk. UT er jo et slags fremtidsspill og BF's mangel på realisme er kanskje det som nettopp gjør det så underholdende. Det skaper mange komsike scener.

Jeg ville valgt BF ovenfor UT. BF er et ganske enkelt spill, men stort og mange muligheter.

Men det går ikke egentlig å sammenligne disse to spillene. Det spørs rett og slett, som nevnt tidligere her i tråden, hva du liker. Hvis du liker en helt vanlig FPS med mange merkelige og kraftige fremtidsvåpen velger du UT. Hvis du derimot liker en litt mer åpen FPS med kjente våpen og litt mindre useriøst spill velger du BF. Det som gjør BF så useriøst og morsomt er kjøretøyene du kan bruke.

Lenke til kommentar

Battlefield er jo selvsagt mer realistisk enn Unreal. Har du sett aliens løpe rundt med våpen og flipp flapper fra vegg til vegg og løper med flagg i det siste ? Ikke mye sånt her i trondheim ihvertfall :ermm:

Men tanks, krig , mennesker kjenner vi til...ergo BF er mer realistisk enn UT :)

BF any day over UT. Det er bare ett fps spill

Lenke til kommentar

Personleg synest eg at realistiske fps' er kjedelege fordi dei er for treige, det skjer for lite og har for lite fokus på "reine fps skills". I Battlefield er det òg for mange kjøretøy etter mi meining. Likar meg alltid best til fots.

Derfor er UT heilt klart mitt valg, men eg innser at nordmenn (spesielt) har ein rar fetisj for realistiske fps', så då må eg vel nesten heller anbefala BFV.

Lenke til kommentar

For meg så er det to -vidt- forskjellige spill som såvidt kan sammenlignes. Eneste likheten jeg ser er at i UT2004 kan du kjøre ting, men i UT spillene så er det lagt mye mer vekt på individuelle skills, som aim, dodgeskills, og mapknowledge. Mens i BF spillene er den viktigste tingen lagarbeid, et lag bestående av numero uno fraggers blir tatt lett som pokker av et lag bestående kun av folk som spiller som et lag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...