Gå til innhold

Rensing av PC

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har renset PC-en min.

En god kammerat av meg hevdet at en PC burde rengjøres minst en gang i året. Jeg har nå rengjort min PC, og nå vil den ikke starte!

Jeg gikk fram på følgende måte: Tok av dekselet på PC-en etter at jeg hadde koblet fra alle ledninger bakpå. Jeg hadde kjulånt den fineste hårbørsten til min yngste datter, (myk bust) og blandet til vaskevannet. (to teskjeer flytende Lano til en liter vann) Dette fylte jeg på en tom dusjspruteflaske. så begynte jeg øverst på den grønne veggen inni (med mange rare greier på) og sprutet og børstet forsiktig, ville jo ikke rive løs noe. Jeg tok av en og en kontakt og rengjorde den før jeg satt den tilbake på plass. det var mye dritt inni der, det randt ned i bunnen av kassen så det var lett å tørke opp. Da jeg hadde vasket alt sprutet jeg over med rent lunkent vann. Så tørket jeg forsiktig av med en bommullsduk, før jeg tok fram hårtørreren og blåste alt tørt.

Den sto så i et varmt rom i et døgn før jeg skrudde dekselet på og koblet til ledningene.

Men da jeg skulle starte opp skjedde det ingenting, jeg trodde først jeg hadde satt noen ledninger på feil plass, men alt var riktig.

Tror dere jeg har brukt for varmt vann? ca kropstempratur var det på vannet.

Jeg har en sprayboks med CRC (mekaniker på boks) som jeg tenkte jeg kunne spraye litt inni PC-en (på kontakter og slikt). Må jeg slå av strømmen før jeg gjør det?

Har dere noen andre teorier på hvorfor PC-en min ikke virker lenger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...