olar0701 Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Har nettopp skiftet cpuvifte(fjernet intel boxedvifta, erstattet den med en artic cooling). Fjermet kjølepasta fra cpu og påførte ny. Monterte så kjøleren. Grunnen til skiftet var at jeg ønsket meg en roligere pc. Så begynner problemene. Alarmen på hovedkortet (Abit AI7) uler hele veien og maskinen restarter. CPU temp er ikke høyere en ca 40, så jeg tror ikkeproblemet ligger her. Vifta spinner derimot på under 1000rpm, dette fører till at Abit uGuru (windowsbasert vifte/temp styring) lyser rødt. Dette skjer når cpu vifta spinner under 1000. Boxed vifta roterte alltid over 2000 uansett instillinger Nå har jeg disablet alarmen på hovedkortet og maskinen har ikke bootet på 10 min :-) Temp på CPU er 38 (idle) og det er et par grader høyere enn tidligere. Så fort jeg kobler til alarmen på hovedkortret igjen hyler det som bare det. Hva kan være gale, er det et softwarebasert problem eller kan jeg ha gjort noe gale når jeg monterte vifta?? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Unødvendig quoting samt dårlig bruk av emnefeltet blir sett på som upasselig, og kan bli sensurert eller endret av moderatorer. Overdrevet bruk av såkalt SMS-språk, utropstegn/spørsmålstegn osv. og forkortelser skal unngås. Emnefeltet (E) skal beskrive innholdet i tråden, mens emnebeskrivelsen (B) kun skal benyttes til ekstra info. Eks: (E)Problem med TV-ut på Radeon 9800 (B) jeg får kun sort/hvitt. Dårlig bruk av emnefelt medfører stengning av tråden. Dårlig emnefelt. Stenges. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg