Gå til innhold

har et problem ang kjøp av mobil

Anbefalte innlegg

jeg har kjøpt mobil brukt. når jeg får mobilen viser det seg at batteriet er dårlig, dvs at det er utladet etter etpar dager. hva bør jeg gjøre? batteriet koster like mye som jeg gav for mobilen. Det er snakk om en T68i. jeg er storfornøyd med mobilen, men dette batteriet plager meg. Har dere noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du kan jo kjøpe sånn sveivelader...hehe :) eller en såkalt nødlader som du lader opp og bruker til å lade telefonen med når du ikke har strøm tilgjengelig.

men oftest har de jo strøm i utlandet og så jeg forstår ikke helt problemet :hmm:

Lenke til kommentar

mobilen er 2 år gammel. den skulle være lite og pent brukt, så jegskjønner ikke hvorfor batteriet skulle ryke så fort. første da dagen så ladet jeg den fullt opp. da viste statusen standby tid 250 t.samme dagen eksprementerte jeg litt med diverse funksjoner som IR, BT etc. få timer etter så var mobilen omtrent utladet. måleren var nesten ned på rødt. BT`en brukte jegikke så mye da jeg ikke har andre mobiler med dette. du sier at det ikke burde være noe problem å ladde hver dag, men jeg er av den typen som ikke kommer på dette og synes det blir slitsomt i lengden...

Endret av 8210fan
Lenke til kommentar

Litt rart at batteriet skal være så dårlig etter 2 år....

Hadde en T68i i litt over et år før jeg solgte den, og da varte batteriet fortsatt ca. 1 uke mellom hver ladning. Dette kan jo være et resultat av bruken. Tror nok det sliter på batteriet å sette det på lading hver kveld slik som EvoZ gjør, uten å la det ladde seg ut en gang i blandt.

Lenke til kommentar
Litt rart at batteriet skal være så dårlig etter 2 år....

Hadde en T68i i litt over et år før jeg solgte den, og da varte batteriet fortsatt ca. 1 uke mellom hver ladning. Dette kan jo være et resultat av bruken. Tror nok det sliter på batteriet å sette det på lading hver kveld slik som EvoZ gjør, uten å la det ladde seg ut en gang i blandt.

Spørs hvilken batteritype det er. Li-ion batterier har vel ingenting imot slik "klattlading"?

Lenke til kommentar

Kommer litt an på hva du har blitt lovet av selger. Så vidt jeg vet har du vel ikke krav på å få hevet kjøpet hos en privatperson så lenge han ikke har framstilt produktet som noe annet enn det egentlig er. Du kan jo selvfølgelig snakke med vedkommende og kanskje komme til en løsning.

Lenke til kommentar

dette var beskrivelsen jeg fikk fra han over mail:

Det er ingenting galt med telefonen og den fremstår som nermest ripefri.

Jeg har som sagt ikke instruksjonsboka eller laderen, men jeg tror ikke en lader koster så mye på f.eks Biltema.

Jeg oppgraderte software'en på den i fjor vår, men det var i grunn bare

fordi jeg måtte gjøre det med samboerens R600 så jeg tok en spansk en og fikk oppgradert begge telefonene på garantien.

Det er ikke kamera med telefonen.

Jeg betalte 4000 for den da jeg kjøpte den og selger den ikke for under 500 da den er i så god stand som den er.

Han nevner som sagt ikke noe om batteriet som er så elendig...

Endret av 8210fan
Lenke til kommentar

Eit to år gamalt batteri er så slitt nesten uansett korleis batteriet er blitt lada.

men Batteria har eit maks antall ladinger før det dett heilt saman husker ikkje heilt talla der men LI-Ion batteri har ikkje så mange ladinger som Ni-MH batteri.

Og når det gjeld å aktivere BT så bruker telefonen nesten like mykje strøm om den er berre på eller er i aktiv sending.

Det tredje er kor god dekning du har på telefonen, dess dårlegare dess fortare går strømmen (gjelder spesielt t68i egenerfaring)

Så eg trur ikkje du kjem så langt med å kreve heving eller nytt batteri, når det er opplyst at telefonen er 2 år og batteriet er like gamalt.

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar

saken er at jeg brukte ikke BT. jeg aktiverte den i to sekunder. da poppet det opp at det ikke var noen enheter i nærheten. desssuten nevner han god stand. det burde også inkludere batteriet. han kunne ikke ha sagt at den var i god stand uten at batteriet var bra. kunne han vel?

Endret av 8210fan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...