Beeee183 Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 (endret) Har selv måtte hjelpe mange med dette, har ikke sett meg rundt på forumet men jeg prøver å lage en guide der jeg skal prøve å hjelpe de som ikke klarer å få dette til... Hvis ikke Du har en av de nyeste ruterne fra Telenor som Dailer for deg,da er det ikke noen grunn til å bruke PPPoE. Ruteren jeg har brukt til å demonstrere med en en SMC Barricade Broadband Router. Det man bør starte med er da selvfølgelig å koble i alt. Du setter en kabel fra adsl modemet inn i WAN porten på Ruteren og pcen din i port 1,2,3,4 og setter i strømmen (selvfølgelig) da blir det stående sånn: Adsl -> ruter -> pc jeg veit oppsettet på konfigurasjonen er forskjellig men prinsippet er nesten alltid det samme. da starter vi først å med å finne ipen til ruteren da gjør du følgende: når du da har ipen til din ruter pleier å være 192.168.x.x, så skal du komme inn på ruter konfigurasjonen. da gjør du følgende: åpner internett explorer (elr en annn nettleser) Når du har Åpnet Konfigurasjonen skal du logge inn. Konfigursjonen på de forskjellige ruterene ser svært forskjellige ut. etter du da har logget inn kan du begynne å forandre ting, på mange rutere vil det være en setup wizard det var det ikke på denne... når du har startet setup wizarden eller gjort som vist på bildet skal du velge PPPoE eller som du kan se på bilder PPP over Ethernet så ta neste (eller save) da vil denne eller et lignende bilde kommer opp Da skal du fylle ut dine valg. MERK:Veldig viktig at du skriver @online.no bak ditt brukernavn ellers vil det ikke fungere. Så ta save (eller hva det står). På mange rutere må du nå restarte ruteren, mens på andre må du hake av at den skal daile opp. (i mitt tilfelle må du restarte ruteren Toolbox->reboot) Tilbakemeldinger eller noe jeg bør legge til/fjerne skriv det til meg så jeg kan forbedre den... EDIT:Skrivleif Endret 29. juni 2004 av Beeee183 Lenke til kommentar
agvg Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Har selv måtte hjelpe mange med dette, har ikke sett meg rundt på forumet men jeg prøver å lage en guide der jeg skal prøve å hjelpe de som ikke klarer å få dette til... Husk nå på at de nyeste modemene til TN er routere. Lenke til kommentar
Beeee183 Skrevet 29. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2004 ja men forsatt mange som sitter der med de gamlere modemene... Foresten la til At med de nyeste ruterne fra telenor er ikke det nødvendig å bruke pppoe Lenke til kommentar
Gammal Sokk Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 har mitt SpeedTouch 510i modem routerfunksjon eller er det bare ett modem? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 har mitt SpeedTouch 510i modem routerfunksjon eller er det bare ett modem? Hvis siste del av serienummeret inne holder koden MQ er det en router, står det MP så er det ett modem i følge TN. Lenke til kommentar
Gammal Sokk Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 hmm... finner bare info om routerversjonen, modemet ser ut som routerversjonen, men har bare 1 nettverks/lan port og modemet er ikke glad i SMC routeren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå