daffen Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 jeg tok ut ram brikka for å sjekke hvilket merke det var (glømt det ut) så når jeg setter den inn igjen (ja i den samme slotten) så bare piper pcen og et lys på hovedkortet lyser rødt. har prøvd å sette brikka i flere ganger. Kan umuli ha ødelagt det! hjelp??? Lenke til kommentar
daffen Skrevet 29. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2004 E du sikker? Holdt den jo kun i hendene mine i 10 sec for å så ta den inn i igjen. :s Lenke til kommentar
Bombefar Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 statisk elektrisitet ! Godt mulig. Hvis det er tilfellet er den nok ødelagt Lenke til kommentar
daffen Skrevet 29. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2004 off... typisk! ny pc e jo på vei då men skal ha lan her om 2 dager.. Ingen andre mulige forklaringer? prøvde å sette den i en annen slot etterpå skal vell ikke ha noe å si ? Lenke til kommentar
Bombefar Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Hvis det er krise kan du jo sikkert få låne en brikke av en du kjenner... Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 shekke om den e shikkerli nedi slotten.... Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 E du sikker? Holdt den jo kun i hendene mine i 10 sec for å så ta den inn i igjen. :s Vel, hvor lenge du holdt den er igrunn urelevant. Lenke til kommentar
marrrin Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Se ekstra nøye etter om det er noe annet du kan ha kommet borti og som ikke sitter som det skal da. Fort gjort å touche borti noe annet når man bare skal fikse noe raskt og gæernt. Kom selv utfor å være nok borti ide kablen til disken min sist jeg skulle sette inn ekstra ram - peip ikke , men feilet jo selvfølgelig i oppstart. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Hvis det er krise kan du jo sikkert få låne en brikke av en du kjenner... Ikke dersom vedkommende får høre hvor uvitende daffen er omkring statisk elektrisitet (til og med værre enn meg...). daffen: tror du virkelig det tar 10 sek for strømmen å gå igjennom den rambrikken? bruke armbånd eller i det minste ta på et eller annet som leder strømmen ut av deg før du tukler inni pcen. Lenke til kommentar
daffen Skrevet 29. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2004 okey har fått låne brikke nå. Men jeg har jo absolutt ingenting av metall på meg! Men hva bør jeg gjøre for å slippe dette en gang til? hansker elns? Takk for all hjelpa forresten Lenke til kommentar
pett Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Haha... Ikke ta på selve brikkene, ta bare på sidene. Slik som det visstnok er meninga man skal gjøre med cd-plater... Men jeg har jo absolutt ingenting av metall på meg!... Det er jo irrelevant da... Ullgenser, Ullsokker, gått over teppe? Slike ting fører til at du lades opp til 12000 Volt... Og dette kan utlades inn i brikkene dine, som da går til helvete, med øyeblikkelig virkning.... Ta på et jordet stykke metall for å utlade spenningen (kabinettet f.eks, når det er tilkoblet jordet kontakt), (kanskje) ikke gå med sokker når du bygger, ikke bygg på teppe... Det er en god start... Lenke til kommentar
daffen Skrevet 29. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2004 okey der var det løst. Falsk alarm. Med en eller annen grunn virket ikke 2 av di 3 ram-slotsene. Men legger meg ikke opp i det ny pc til helga Takk for hjelpen uansett! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå