Gå til innhold

Hjelp med web...

Anbefalte innlegg

Jeg er ganske ny i webdisign... Men håper å kunne bli bra :D

Jeg vet ikke hva som anses som det beste web-builder proget? Har dere noen tips.

Jeg har kjøpt domene og sånt, har scripta litt basic, men får det ikke helt til.

ps: legg igjen link da plz :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir nesten irritert når jeg ser folk konsekvent skal svare notepad, når folk kommer og spør etter html-redigeringsprogram.

Det er ganske tydelig at mange gjør det for å vise at de er fryktelig gode på å skrive html.

Det er ikke noen bakdel å i hvertfall ha med syntax highlighting...eller?

Mener ikke dette direkte mot deg Steffyboy, er bare noe som har plaget meg lenge...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Kommer egentlig litt ann på hva man skal kode egentlig.

Dreamweaver MX2004 får ikke min stemme ihvertfall.

Hvilket program får din stemme da?

Lenke til kommentar
Blir nesten irritert når jeg ser folk konsekvent skal svare notepad, når folk kommer og spør etter html-redigeringsprogram.

Det er ganske tydelig at mange gjør det for å vise at de er fryktelig gode på å skrive html.

Det er ikke noen bakdel å i hvertfall ha med syntax highlighting...eller?

Mener ikke dette direkte mot deg Steffyboy, er bare noe som har plaget meg lenge...

Helt enig!

Blir så og si frustrert når jeg ikke har syntax-highlighting,

og hvordan blir det da for en som aldri har kodet sin egen side selv?

Lenke til kommentar
Kommer egentlig litt ann på hva man skal kode egentlig.

Dreamweaver MX2004 får ikke min stemme ihvertfall.

Hvilket program får din stemme da?

Til php har zend studio vært favoritten, dog bruker det altfor lang tid på å starte opp, så jeg bruker det ikke lenger.

Dzsoft php editor var ett raskt og fint program, dog litt dårlig highlight funksjon.

Bruker nå ett gratis program jeg fant på forumet her, som er ganske så genialt.

Dog er det veldig tungvint å redigere i det når man ikke har brukt programmet så lenge, men skal man skrive fra scratch er det helt toppers. Har i tillegg litt dårlig syntax highlight. evolved

Evolved har en rimelig god syntax hl til vanlig html, samt en del annet genialt der. Så som html editor, for oss som skriver alt selv, er jeg mest fornøyd med akkurat EvolvEd.

Tester forøvrig også vim, men har ikke brukt det lenge nok til å finne ut om det er bra eller ikke.

Forøvrig, å bruke notisblokk viser egentlig bare hvor lite avanserte sider man skriver. Man er ikke "elite" hvis man bruker noe som er dårligere enn alt annet.

Lenke til kommentar
Du bruker ordet "dog" helt feil!

ordbok.no

Les der så ser du ;)

Det er ikke helt feil!

Bruker nå ett gratis program jeg fant på forumet her, som er ganske så genialt.

Ikke desto mindre er det veldig tungvint å redigere i det når man ikke har brukt

/

Like fullt er det veldig tungvint å redigere i det når man ikke har brukt

-

programmet så lenge, men skal man skrive fra scratch er det helt toppers. Har i tillegg litt dårlig syntax highlight. evolved

Han sier det er ganske så genialt, men at det er haker, og bruker dog for å uttrykke at ikke alt er genialt. Jeg vil si det er riktig.

Nok OT fra meg :)

Endret av Mr.Berg
Lenke til kommentar

Du kan bruke et så godt program du bare vil, men resultatet blir ikke så mye bedre om du ikke kan basic html og css. Dette kan du lære deg på www.w3schools.com

Når du forstår hva det går i er frontpage ti å¨begynne med et greit nok program om du får dette med maskinen din. Koden blir dog ikke helt super, men det funker. Har du tenkt å bli flink i webprogramering er dreamweaver fra macromedia å anbefale. Når du blir mer erfaren bruker du code-view. På den måten bestemmer du koden og du får det akkurat slik du vil, i motsetning til design-view hvor det du ser er det du får.

Design-view går til en viss grad, men om du har tenkt å bli god (det tror jeg du skal) bør du etter hvert begynne å bruke code-view.

Som noen nevner er notepad også et alternativ, men dette krever at du kan all koden du skal skrive i hodet. Du får ikke noe hjelp til autocomplete (hvis du begynner på et ord/kode foreslår programmet hva du kan skrive og du kan trykke enter og du får det inn). Det er dog bedre å bruke om du sitter på en maskin uten de mer avanserte programmene og om du vil spare penger ved å lære deg kodingen selv.

lykke til i alle fall :w00t:

Endret av Smidt
Lenke til kommentar

Yes, har brukt dreamweaver, og frontpage. Jeg har til og med scripta i notepad. Men da for jeg ikke tabellene der jeg vil. Vil bare ha noe enkelt noe, som funker på nette, og ikke bare på min pc. Jeg vet at det gratis greiene funker men bare til en hvis grad. Legger det ut på en ftp, eller en server, så kommer ikke "knsppene" opp. Er det bare meg eller...

Lenke til kommentar

Jeg skjønner deg godt, jeg irriterte meg over det før. Helt til jeg lærte meg html, og nå nekter jeg å gå tilbake til wysiwyg. Syntax highlighting er selvfølgelig praktisk, men jeg gjør det oldskool :p

Av WYSIWYG er vel, som sagt flere ganger, Dreamweaver det beste...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...