Andreasfe Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 (endret) Hei! Jeg har nå en sommerjobb og har tenkt å bytte ut min slitne Nokia 8310 om en ukes tid. Med andre ord så har jeg tenkt meg en ny mobiltelefon.. Jeg trenger: Funksjoner: -Kalender: ja. -MMS: ja. -GPRS: ja. -WAP: ja. -Kalkulator: ja. -JAVA: ja. -Email klient: nei. -Spill: ja. osv... Form: -Klapp eller "vanlig". -Vekt: 100 gram. -Antenne: Ikke altfor viktig med integrert, men antennen bør isåfall være liten. Skjerm: Farge/ikke farge. -65000 farger eller mer -Størrelse på skjerm: en del større enn skjermen på min 8310 ihvertfall. -Touchscreen: nei Pris: Jeg har mellom 1000 og 2000 kroner til rådighet. (med NetCom EasyTalk eller Telenor Djuice abbonement) Diverse: -Merke: Vil helst prøve noe annet enn Nokia... Sony Ericsson eller Samsung kanskje. men er åpen for det meste, inkl. Nokia -Kamera: Ja. -Videokamera: nei. -Symbian: nei. -Triband: ikke viktig. -Infrarød port: ja. -Bluetooth: ja. -Minne: Her er jeg litt i tvil. Dette er delt minne for alt? Har tenkt meg plass til et par ekstra spill, minimum 30 bilder, samt relativt mange tekstmeldinger (100). -Minnekort: nei. -Polyfoniske ringetoner: ja. -MP3: nei. -Radio: ikke viktig. -Wlan: ikke viktig. -3g(UMTS): ikke viktig (vet ikke hva det er, men det får være det samme). Batterilevetid: litt viktig. * edit 1: skifta til "nei" på minnekort: ** edit 2: hehe... kommaet mellom Nokia og Sony Ericsson angående merke skulle være punktum.. det ga altså en feil mening... endret nå.. Endret 29. juni 2004 av Andreasfe Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Er litt vanskelig å gi ett direkte alternativ når du skal kjøpe en tlf. med abbenomang siden individuelle butikker kan ha forskjellige tilbud... Må spørre om en ting; Hvorfor skal du ha minnekort, eller handler det om at du vil gjerne ha litt mere plass en fks. t610 sine 2mb? - Siden du helst vil prøve noe annet enn Nokia, Sony Ericsson eller Samsung så står du heller ikke ærlig talt igjenn med mange alternativ utenom Panasonic og Siemens, og av disse to er det kun noen Siemens modeller som ifølge meg kan være interessanne for deg... De to modellene som oppfyller dine krav er nok M65 og CX65, S65 blir for dyr vil jeg nok tro . Ellers kan nok SonyEricsson K700i og nokia 6230 være interesanne for din del... Altså hvis du finner et godt nok pristilbud slik at de ikke blir for dyre... - UForesten, det står hva 3g er i malen min, under UMTS (som det egentlig heter). UMTS:Universal Mobile Telecommunications System. Tredje generasjons mobiltelefoni(3G). Skal kunne gi datahastighet opp til 2 Mbit for stasjonære brukere, og 384 kbps for brukere i bevegelse. Basert på WCDMA-DS, en av tre typer 3G-systemer. Skal brukes i Europa og Japan. Med den nye og høye hastigheten åpnes muligheten for videotelefoni. 3g (UMTS) er oppe og går i sverige, men ikke helt ferdig bygd i norge. Foreløpig 3 utbyggere: "Tre (3)", "Netcom" og "Telenor". Lenke til kommentar
Anette_ Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Forstod ikke helt om du mente at du ville prøve SE eller Samsung, men helst ikke Nokia eller om du ikke ville ha noen av de.... Hvis du ville prøve SE kan jo denne kanskje passe: SE T630 Men den har lite minne... Lenke til kommentar
Stringer Bell Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Hmm SE k700 koster 2500 med youngtalk da... Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 29. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2004 (endret) takker foreløpig... var noe forferdelige skrivefeil i posten min... endret nå... SE og Samsung tas gjerne imot... og nei.. jeg trenger ikke minnekort... skrev feil Holder SE T630 sine 2 MB til mitt bruk? skrevet i første post.. Endret 29. juni 2004 av Andreasfe Lenke til kommentar
monstar Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 takker foreløpig... var noe forferdelige skrivefeil i posten min... endret nå... SE og Samsung tas gjerne imot... og nei.. jeg trenger ikke minnekort... skrev feil Holder SE T630 sine 2 MB til mitt bruk? skrevet i første post.. Ville heller ha lagt på noen lapper ekstra å godt for k700i med youngtalk Lenke til kommentar
Stringer Bell Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 takker foreløpig... var noe forferdelige skrivefeil i posten min... endret nå... SE og Samsung tas gjerne imot... og nei.. jeg trenger ikke minnekort... skrev feil Holder SE T630 sine 2 MB til mitt bruk? skrevet i første post.. Ville heller ha lagt på noen lapper ekstra å godt for k700i med youngtalk som nevnt i min post lengre oppe Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 takker foreløpig... var noe forferdelige skrivefeil i posten min... endret nå... SE og Samsung tas gjerne imot... og nei.. jeg trenger ikke minnekort... skrev feil Holder SE T630 sine 2 MB til mitt bruk? skrevet i første post.. Ville heller ha lagt på noen lapper ekstra å godt for k700i med youngtalk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå