Gå til innhold

X800Pro problemer med strømkabel!

z00l

Anbefalte innlegg

Heisann!!!

Er rimelig fortvilet akkurat nå. Har bestillt ny pc for en tid tilbake siden. Ettersom det ble litt tull under bestillingen, så fikk jeg ikke HK før i dag. Ettersom jeg mottok skjermkortet for over 2 uker siden, fristet det veldig å putte det inn i serveren min, for å teste litt. Har hatt skjermkortet i serveren min, og brukt det uten store problemer.

Uansett:

Fikk i dag hovedkortet mitt, og jeg gledet meg som en unge til å få satt sammen spill maskinen.

Så til problemet:

Jeg får en uendelig lang pipetone fra PC'en under oppstart. Så kommer det opp et DOS-bilde der det står at strømkabelen til skjermkortet ikke står riktig i. Det som er tingen, er at den faktisk gjør det. Har ikke glemt kabelen en eneste gang. Har prøvd alle strømkontakter jeg har på de 2 strømforsyningene mine uten hell.

Alle andre komponenter fungerer 100%. Har satt i et annet skjermkort å fått installert windows. Sinnsykt irriterende. Har ventet i det uendelige på å få i gang denne maskinen.

Skjermkortet er et "Sapphire Radeon X800Pro" m/ VIVO I-U.

Hovedkortet er et MSI K8N NEO Platinum (Socket 754)

CPU: Athlon 64 3200+

Minne: 2x512 DDR-400 (Twinmos)

Strømforsyning 1/2: NorthQ 400Watt

Strømforsyning 2/2: Chieftec 360Watt

Har prøvd alle kombinasjoner av ting og tang. Har prøvd å starte opp uten CD-ROM/HD installert, uten hell. Den J**** lyden kommer uansett hva jeg gjør.

Er skjermkortet defekt??? Hva kunne evnt. ha gjort det slik???

Er det andre som har opplevd det samme/Hørt om dette før, og som har en eller annen brilliant idé om hva jeg kan gjøre???

Setter umåtelig pris på alle forslag som kan løse dette problem

Mvh

-z00l-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekket om skjermkortet sitter skikkelig i agp porten? Prøv å trykke det skikkelig nedi, eller ta det ut og sette det nedi igjen. Har du ett annet skjermkort du kan prøve med for å sjekke om det kanskje kan være noe galt med hovedkortet.

Prøv skjermkortet på server maskinen din igjen, og se om det virker der, bare for å utelukke feil på skjermkortet. Kanskje tilogmed resette bios, tror ikke det skulle ha noe å si, men alt er vel verd et forsøk.

Endret av avalencia
Lenke til kommentar

Har prøvd skjermkortet i 3 maskiner etter at jeg tok det ut av serveren min. Det fungerer ingen steder nå :( .

Er helt sikker på at det ble satt i skikkelig, og at det kom 100% på plass i AGP-porten. Har prøvd det i serveren min også. Ikke engang der fungerer det nå lenger....

-z00l-

Lenke til kommentar

Da har du muligens ødelagt det idet du flyttet det fra serveren. Hvor berørte du kortet? Tok du det ut og lot det ligge før du satte det inn i maskinen igjen? Hvilket underlag lå det i så fall på?

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar

Lot det ligge på et trebord. i mellomtiden. Har aldri før ødelagt noen komponenter p.g.a det. Uansett: Jeg får jo opp bildet på skjermen. Derfor regner jeg med at dette ikke er en del av problemet.

Bildet som kommer opp, er en feilmelding om at strømkontakten ikke sitter ordntlig i, noe den gjør .... :(

Lenke til kommentar

Har ikke noen god løsning på festemåte, men kobl strøm til skjermkortet, slå på maskinen og prøv og beveg litt forsiktig på kontakten, bare for å sjekke om du har ett brudd og kanskje får kontakt..

Edit: leif

Endret av avalencia
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...