RMNZR Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Hei! Jeg har nå hatt Telenor ADSL i en uke (ikke klag på at det er Telenor, det er eneste tilgjengelige operatør i området.), og ytelsen har faktisk vært 20kbit mer enn jeg betaler for Men over til saken: Jeg har ADSL'n tilkoblet via vanlig telefon-nett, og dette skulle i følge Telenor fungere fint. Men når telefonen ringer og noen tar telefonen, ramler jeg ut. Så etter intens feilsøking har jeg funnet ut følgende: Man kan ringe/prate i den trådløse telefonen vår og en annen vanlig telefon uten problemer for Internettet's befinnende. Det er først når man bestemmer seg for å bruke faksen vår at jeg ramler ut. Finnes det noen logisk forklaring på akkurat dette, så blir jeg overlykkelig. Lenke til kommentar
marrrin Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Dette er helt sikkert grunnet feil i kablingen. Du må sørge for at splitter/filter er koblet i forkant av alle videreføringer av telefonlinjen i huset - også faxen. Ellers vil det blir frekvensforstyrrelser som kan føre til at du blir brutt. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Hei! Jeg har nå hatt Telenor ADSL i en uke (ikke klag på at det er Telenor, det er eneste tilgjengelige operatør i området.), og ytelsen har faktisk vært 20kbit mer enn jeg betaler for Som nevnt så skyldes det at du ikke har plassert splitteren korrekt og for og rette deg: Det er bare tull at du kun får TN, du kan garantert få Bluecom, Tiscali, DC og mange andre. Lenke til kommentar
RMNZR Skrevet 29. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2004 (endret) Som nevnt så skyldes det at du ikke har plassert splitteren korrekt og for og rette deg: Det er bare tull at du kun får TN, du kan garantert få Bluecom, Tiscali, DC og mange andre. Jeg har sjekket med disse, og de sier de ikke leverer. Enkelt og greit. Endret 29. juni 2004 av RomanzoR Lenke til kommentar
RMNZR Skrevet 29. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2004 Dette er helt sikkert grunnet feil i kablingen. Du må sørge for at splitter/filter er koblet i forkant av alle videreføringer av telefonlinjen i huset - også faxen. Ellers vil det blir frekvensforstyrrelser som kan føre til at du blir brutt. Takk for godt svar! Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Har du ISDN eller analogt?? Ta kontakt med Telenor Kundeservice på http://direkte.online.no, og hør hva de sier. Muligens må du få en montør til å se på problemet. Jeg/vi har hatt ADSL fra Telenor i underkant av 2 år, og det med bare gode erfaringer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå