Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lister opp punktvis. :)

• Det slår meg langt fra med en gang at denne siden skal representere en hårklinikk. Hva som gjør det må være en kombinasjon. For det første ser jeg noe som ligner på et fjell i headeren. Ikke relevant. For det andre ser jeg forsåvidt ingenting uten om hodet på denne mannen (som jeg faktisk måtte lete etter) som er relevant til formålet.
  • Fargevalget var i kaldeste laget for meg. Å kjøre kun en fargetone gjennom hele siden, er et risky området. Det skaper veldig lite kontraster og kan for bli kjedelig. Jeg ville nok ha satset på varmere og flere farger, i det minste sterkere farger og mer kontraster.
  • Tekst formateringen kunne vært enda mer spennende. Arial i denne størrelsen har jeg ikke mye sansen for. Vet ikke helt hvorfor, men det er mulig det er fordi jeg har sett for mye av det. Et tips fra meg må være å sette line-height til 1.6 - 1.7. Det skaper veldig mye mer luft, og gjør tesksten lettere å lese. En annen font (prøv iallefall) hadde heller ikke vært å forrakte.
  • ">> årsaken til håravfall". Først trodde jeg det var en FireFox-bug, men den var faktisk lik i IE og Opera også. "Firkanten" det ligger inne i, går over i den brede linjen under. Det så ut som dette ikke var gjort med vilje om du skjønner hva jeg mener. Ville nok flyttet denne oppover, slik at den horisontale linjen under får være i fred.
  • Footer-teksten ble så godt som uklar på min LCD. Jeg måtte anstrenge meg for å se hva som står der. Tror nok ren tekst hadde gjort seg her.
  • www.cpk.no | 2004 ser veldig malplassert ut. Hva med å flytte dette til under tittelen?
  • Jeg ser du har masse <td> og <tr> i koden din, men jeg ser ingen tabeller. Vurdert å konvertere til divs/css?
  • Alt i alt, langt fra hva jeg hadde forventet meg etter å ha sett dine andre sider (desverre, selv om slike ting egentlig ikke skal tas hensyn til), siden i seg selv virker ikke veldig "innbydende" og ønsker meg på en måte ikke velkommen som kunde hos dem.

Lenke til kommentar

Iframe var vel ikke så godt valgt til headern. Jeg kan scrolle headerbildet ditt. Der er det også en bug. Det bildet med menyen har en margin-top med ca 5px tror jeg. Det ligger lengere nede enn det andre bildet.

Leste ikke hele innlegget først, og viste ikke hva siden var til. Når jeg så siden sa det meg ingenting mer. Kanskje et bildet av en saks hadde fått meg på rett spor. Ikke vet jeg :p

Den ble kanskje litt grå og kjedelig. Prøv å freshe den opp litt med noen andre farger. Menyen ble også kanskje veldig liten, man må "lete" etter den. Gjør den mer synelig.

Den bugger også veldig mye i Opera7.5, ser halvferdig ut :roll:

Ja.. det var vel det meste. Ble sikkert rotete skrevet, men det får være :blush:

Lenke til kommentar

Fargevalget blir litt ensformig, de samme fargene går igjen hele tiden. Kanskje bruke noen farger som man legger litt mer merke til???

Noe mer kontraster kanskje..? blir kjedelig med bare like farger.

Menyen er veldig liten, blir litt usynlig.. Kunne vel gjort den litt større, hvertfall så man kunne se den ordentlig. Blir liksom litt gjemt bort..

Det er til en hårklinikk ikke sant?! burde det ikke vært noe mer som viste til dette?

Får ikke så veldig mye assosiasjoner til det..

Tables. hmm, ikke akkurat det riktige valget men.. Prøv å bruke divs/css i stedet.. :) er seriøst mye enklere..

Syns siden er på en måte dyttet helt til venstre, hadde kanskje vært bedre å hvertfall flyttet den bittelitt ut? så det ikke blir så forferdelig tomt til høyre? ikke veit jeg.. og når det kommer mye tekst, så syns jeg det blir litt snodig når det kommer scroll.. hmm, sånn atte den bare scroller den nederste delen.. hvis du skjønner.. og ikke toppen..

Og skriften i de firkantene er veldig liten og ganske-ganske utydelig. Er vanskelig å lese den..

Er sikkert en grei side, men etter min smak så er det ikke en side som gjør at jeg gladlig vil storme inn til dette stedet for å få fikset håret.

Lenke til kommentar

Takk for veldig mye bra kritikk:)

Jeg skulle kanskje nevnt at jeg ikke har scannet inn bildene som vil gjøre siden litt mer passende enda...hehe, selvfølgelig min skyld det. Skal komme tilbake med en oppdatering. takk så lenge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...