RolfOve Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 (endret) Jeg synest ærlig talt, at det bør være større mulighet til å gjøre dette. Syntest det er dumt at det ikke, i dagens bruk-og-kast samfunn, ikke er større mulighet til å gjenbruke fult brukernes ting. Folk kaster jo ting som andre fint kunne brukt. Jeg vet at dette krever en del ekstraarbeid, men en utvidet ordning for dette kan medføre en betydelig miljøgevinst. Vi har heldigvis Fretex, men jeg går utifra at det er store kostnader inbefattet med å selge brukte ting (mange ansatte,oversikt,regnskap,utkjøring mm), og en får ikke tak i helt spesielle ting. Jeg var nylig i en container (lovlig) og fikk meg en god del godsaker, som jeg ellers måtte ha betalt flere tusen kroner for. En bør likevel huske på at det er ulovlig å bryte seg inn på dynger. En kan i værste fall risikere enn anmeldelse. Endret 30. juni 2004 av RolfOve Lenke til kommentar
MagE Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 i dag var jeg på dynga, fant en fult brukende pc' (tror den var det) men jeg tok med meg: en 250w PSU (virket) en AMD K6 (skal bli nøkkelring eller noe) og et skjermkort (s-vidio utgang) en del RAM pappa var sterkt imot dette, siden vi kunne kjøpe det samme nytt, for en del penger. (jeg såg bare littegrann i noen merklige konteinere) Lenke til kommentar
RolfOve Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 pappa var sterkt imot dette, siden vi kunne kjøpe det samme nytt, for en del penger. Han var imot at du skaffet deg noe gratis? Lenke til kommentar
MagE Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Han var imot at du skaffet deg noe gratis? ja, han måtte vente i kansje 10 min Lenke til kommentar
cof Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 noen som har peiling på hvor "dynga" er her i stavanger området? Du har det nye greiene på forus (gjenvinningsanlegget) ska bli sånn at man kan dompe ting der snart, men du må ut på sele (ligger rett etter dysjalandshallene) Lenke til kommentar
evil-twin Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Tror det har noe med personvernlover å gjøre: finner man en HD på dynga kan man "bruke dette mot noen"...... Omtrent som da apoteket i Brumunddal kastet en pc med tapestreamer uten å ta ut kassetten. Heldigvis var det en utlending som fant pcen på gjenvinninga og sa ifra. Var visst personopplysninger og div. stuff på kassetten Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 (endret) Til dere som bor i oslo, så er brobekk det greiste stedet å dra, har vært der og plukka div. fine ting, har 1 maskin med amd k6-2, 400 mhz, 192 mb ram, og 6 gb disk, vet ikke hva jeg skal bruke den til da men.. Og så har jeg funnet en fungerende laptop.. med 133 mhz p1 u/mmx 32 mb edoram, 1,4 gb disk.. og en p1 166 mhz liten maskin, som fungertE, jeg helte bensin i den og tente på og hele dritten brant ned Endret 30. juni 2004 av pc^2004 Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 og en p1 166 mhz liten maskin, som fungertE, jeg helte bensin i den og tente på og hele dritten brant ned krigserklæring? Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 (endret) QUOTE (pc^2004 @ 30/06/2004 : 21:58) og en p1 166 mhz liten maskin, som fungertE, jeg helte bensin i den og tente på og hele dritten brant ned krigserklæring? Få det vekk Endret 1. juli 2004 av BaX Lenke til kommentar
EspenDL Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Man kan finne masse godbiter på dynga. Har to stk. Pentium 2-maskiner fra IBM, en Celeron 433 og en IBM 286 stående på rommet. Alle fungerer perfekt, og er komplette. Geek, neida Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Jeg får bare spørre enda finere neste gang selv om han sa at det var fint jeg spurte han som jobbet på dynga.... Får prøve å forklare ham at jeg sparer miljøet og at så lenge jeg ikke tar en HD så er det vel ikke farlig! Er det noen som vet hvor mange PCer som blir kastet/kjøpt daglig i verden?? Lenke til kommentar
RolfOve Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 (endret) Er det noen som vet hvor mange PCer som blir kastet/kjøpt daglig i verden?? Nei, men jeg vet at hver kassert datamaskin er miljøskadelig Endret 1. juli 2004 av RolfOve Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Nei, men jeg vet at hver kassert datamaskin er miljøskadelig mildt sagt det Lenke til kommentar
Tydeus Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Tja jobbet 1 mnd på frevar i den største østfoldbyen Fikk inn mye fint der kan en si, utrolig hva folk kaster. Fælt å si det, men hadde "full" bil hjem hver dag. Beste funn var p3 733 mhz med 512 mb ram, 12 gb hd osv, psu hadde brent sikring. Mange p2 maskiner, kabinetter osv. Tanberg radio, fullt fungerende i teak nesten 2 meter lang med platespiller osv osv osv osv så ja dra på dynga å hent. Enkleste sted å finne deler til modding av kabinett osv Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 (endret) Jeg var på søppelhaugen i dag og fant meg et PII kabinett, det så ut som PCen hadde fått støvdøden men kabinettet er det samme som mitt. Jeg bygger i kabinettet til min første datamaskin (PII 333mhz) og er egentlig ikke så nøye med hvordan det ser ut. Det er det på innsiden som teller. Da jeg kjøpte den bestemte jeg meg for at maskina skulle være fysisk stor slik at jeg kunne bygge ut og det holder enda. I allefall fikk meg noen ekstra deler å bygge videre på. Man får ikke kjøpt løs HDD bay i butikken f.eks. Endret 2. juli 2004 av perpyro Lenke til kommentar
Ripz911 Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 En venn av meg fant en laptop liggende å slenge som virket helt fint. Den var riktig nok ikke så bra 133 mhz 32mb ram 1.3 gb disk.(mer vet jeg ikke) Batteriet var heller ikke slitt, og skjermen var som ny! Lenke til kommentar
MAtroxX Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 jeg går ofte og henter meg noen maskiner på bosset og så selger jeg det og kjøper noen helt nye deler Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 jeg går ofte og henter meg noen maskiner på bosset og så selger jeg det og kjøper noen helt nye deler sleiping Lenke til kommentar
HuzZzla Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Hos meg ( lørenskog ) på strømmen storsenter så går jeg i parkeringshuset ved sentret, der er det en gjennviningscontaiener for lefdal, der finner jeg mye snacks, men det som er litt ille er at du neste må stå i kø for å komme til en del utlendinger der.. Tok med med meg 2 PIII maskiner der, begge med 512 mb ram og 64mb geforce, ( 2 stk DELL ) og solgte dem til en kamerat for 2tusen Er alltid no bra å finne der ass. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 (endret) En bør likevel huske på at det er ulovlig å bryte seg inn på dynger. En kan i værste fall risikere enn anmeldelse. Er det noen søppelfyllinger som nekter folk og hente datautstyr i åpningstida? Er de i såfall redd for at noen skal stjele søpla? Endret 21. juli 2004 av perpyro Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå