Gå til innhold

D70 Firmware oppdatering

Anbefalte innlegg

Dette har vært diskutert på dpreview i hele dag, etter at det ble lagt ut ny firmware på kinesiske Nikon sider. Nå har også Nikon europa lagt ut den nye versjonen. (Du må være logget inn for å finne den).

Info:

About this firmware:

The D70 has two sets of firmware, A and B, which must be updated separately, the D70 'A' firmware from version 1.00 to version 1.01 and 'B' firmware from version 1.01 to version 1.02. This download file contains both sets of firmware, A and B as separate files. Upgrade is not necessary if your camera already has these versions of firmware installed.

Issues addressed with 'A' firmware version 1.01

• Correction of vignetting that was sometimes visible in the upper areas of images captured in Continuous mode using high shutter speeds.

• Correction of an issue that intermittently prevented the Automatic Sensitivity Adjustment function (ISO Auto: CSM 5) to work when the built-in Speedlight was raised but did not fire.

Issues addressed with 'B' firmware version 1.02

• Supports for Compact Flash™ memory cards with a capacity greater than 4GB has been added.

• Correction of an issue that sometimes prevented the camera from being turned off when images were captured in Continuous mode. This occurred at an Image size setting of ‘M’ and an Image quality setting of ‘FINE’, and caused the memory card access lamp to glow continuously.

• Errors in Chinese menus and message text have been corrected.

Jeg har nettopp oppdatert kameraet mitt og det gikk helt greit på under 15 minutter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, går det ikke ann å registrere et kamera som er kjøpt i Hong Kong på European Support Centre? Jeg får bare opp "D70 serial number is invalid and was not registered." når jeg prøver å legge til mitt kamera. Hvor er det serienummeret på kameraet står egentlig? Det eneste jeg finner er 7 siffer som sitter rett ved siden av batteriluken. Stemmer det?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det er snakk om 2 forskjellige ting. På D70 kan du låse speilet oppe for å rengjøre CCDen, men det folk etterlyser som ikke finnes på D70 er Mirror Pre Release, dvs at du kan heve speilet før lukkergardinen åpner. Dette er ofte en fordel ved feks makrofotografering siden du eliminerer vibrasjon i kameraet med å heve speilet på forhånd.

Lenke til kommentar

Vil bare råde alle dere der ute som har D70 til faktisk å ta dere tiden til å oppgradere firmware. Det gjør en forskjell ved praktisk fotografering. Jeg tok en rekke "serieeksponering-av-barn-som-hopper-fra-brygge" for (for første gang!) å kunne "fange" dem i hoppet. Eksponeringshastigheten til D70 er så kjapp at jeg rakk 3-4 bilder før de nådde vannflaten. Neppe kvalifiserende til noen fotoutstilling, men bildene ble kjempeartige for familien. Jeg var likevel skuffet over det jeg tror heter "vignettering", en mørkere farge i ytterkanten av bildene, litt av den samme effekten man ser ved å blitzfotografere med stor vidvinkel hvor ikke blitzen denner hele feltet (finner jeg et eksempel så skal jeg legge det ut hvis dere lover å ikke mobbe meg for øvrige fotografiske feil...). Uansett: Etter firmwareoppgradering er det historie, ingen slike artefakter lenger.

Edit:

Og her er bildet med vignettering (?)bryggehopp

Endret av Dykkern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...