Gå til innhold

Ny PSU, hardisker virker ikke

larbjov

Anbefalte innlegg

Har nå fått ny PSU og nye vifter.

PSU: Chill Innovation

Vifter: PAPST

MEN når jeg har satt inn alt og skrur på PCen finner ikke dataen hardiskene mine. :mad:

Får feilmeldingen:

---------------------------------------------------------------------------------

Hardware Monitor found an error. Enter Power setup menu for details.

Press F1 to continue, DEL to enter SETUP

----------------------------------------------------------------------------------

Noen som kan hjelpe meg her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter å ha undersøkt litt fant jeg ut at ikke CDROMene funker heller.

Den ene CDROMen får strøm den andre ikke. Antar at hardiksene ikke får strøm. Byttet tilbake til den gamle PSUen og da virket ALT. Må være noe galt med den nye PSUen eller så støtter ikke Hovekortet den PSUen.

Lenke til kommentar

Når jeg kobler vekk DVDbrenneren så funkerer det. Men da får jeg ikke brukt DVDbrenneren. Akkurat som om PSUen ikke klarer å levere strøm til HDer og CDromer når DVDbrenneren er tilkoblet.

Har kikket på "Power setup menu for details", men forstår ikke akkuratt mye der. Er jo bare en masse volt greier, ikke noen forklaring på hva som er galt.

Lenke til kommentar

Du er helt sikker på at det ikke er noe galt med DVD brenneren? Den er vel OK siden den virker med din andre PSU.

Nei - det ser ut som din nye PSU har en feil. Du får henvende deg til support hvor du kjøpte den og fylle ut returskjema osv.

Lenke til kommentar

Tror kanskje det kan være dårlig kontakt i noen av data strøm kablene til den nye PSUen. Sjekket med multimeter på hardiskene og cdrom og de gir 5.0volt. Har ikke testet med DVDbrenneren tilkoblet ennå.

En av de røde ledningene datt faktisk ut av den vite greia som skal inn i en av hardiskene. Får sjekke om det finnes flere slike løse ledninger, kan jo ha noe å si.

Lenke til kommentar
Har kikket på "Power setup menu for details", men forstår ikke akkuratt mye der. Er jo bare en masse volt greier, ikke noen forklaring på hva som er galt.

Sjekk om verdiene er lavere når DVD-brenneren er tilkoblet. Mulig spenningen fra PSU synker når det er mange enheter tilkoblet, dette liker ikke hovedkortet og gir feilmelding.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...