larbjov Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Har nå fått ny PSU og nye vifter. PSU: Chill Innovation Vifter: PAPST MEN når jeg har satt inn alt og skrur på PCen finner ikke dataen hardiskene mine. Får feilmeldingen: --------------------------------------------------------------------------------- Hardware Monitor found an error. Enter Power setup menu for details. Press F1 to continue, DEL to enter SETUP ---------------------------------------------------------------------------------- Noen som kan hjelpe meg her? Lenke til kommentar
Apoc_ Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Tror ikke den meldingen har noe med harddiskene å gjøre. Det høres mer ut som en bagatell f-eks cpu viften ikke er koblet til kontaken på hovedkortet. Lenke til kommentar
larbjov Skrevet 29. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2004 Etter å ha undersøkt litt fant jeg ut at ikke CDROMene funker heller. Den ene CDROMen får strøm den andre ikke. Antar at hardiksene ikke får strøm. Byttet tilbake til den gamle PSUen og da virket ALT. Må være noe galt med den nye PSUen eller så støtter ikke Hovekortet den PSUen. Lenke til kommentar
ledigbrukernavn Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Har du prøvd å gjøre som feilmeldingen sier? " Enter Power setup menu for details." Kan tenkes du får noen tips der. Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Prøv litt til før du gir deg. Kobl bare til harddisken og ikke CD ROM/brenner etc. Boot opp og se hva som skjer. Hvis du i tillegg har et multimeter, så kan du sjekke at pluggen gir de foreskrevne 12v og 5V. Lenke til kommentar
larbjov Skrevet 29. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2004 Når jeg kobler vekk DVDbrenneren så funkerer det. Men da får jeg ikke brukt DVDbrenneren. Akkurat som om PSUen ikke klarer å levere strøm til HDer og CDromer når DVDbrenneren er tilkoblet. Har kikket på "Power setup menu for details", men forstår ikke akkuratt mye der. Er jo bare en masse volt greier, ikke noen forklaring på hva som er galt. Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Du er helt sikker på at det ikke er noe galt med DVD brenneren? Den er vel OK siden den virker med din andre PSU. Nei - det ser ut som din nye PSU har en feil. Du får henvende deg til support hvor du kjøpte den og fylle ut returskjema osv. Lenke til kommentar
larbjov Skrevet 29. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2004 Tror kanskje det kan være dårlig kontakt i noen av data strøm kablene til den nye PSUen. Sjekket med multimeter på hardiskene og cdrom og de gir 5.0volt. Har ikke testet med DVDbrenneren tilkoblet ennå. En av de røde ledningene datt faktisk ut av den vite greia som skal inn i en av hardiskene. Får sjekke om det finnes flere slike løse ledninger, kan jo ha noe å si. Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 retuner psu og be om ny.. se om det hjelper.. Lenke til kommentar
ledigbrukernavn Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Har kikket på "Power setup menu for details", men forstår ikke akkuratt mye der. Er jo bare en masse volt greier, ikke noen forklaring på hva som er galt. Sjekk om verdiene er lavere når DVD-brenneren er tilkoblet. Mulig spenningen fra PSU synker når det er mange enheter tilkoblet, dette liker ikke hovedkortet og gir feilmelding. Lenke til kommentar
McKack Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Eh... Hvor stor er denne nye psu'en og hvor mange ting har du egentlig koblet til den? Vifter, harddisker, cdrom/dvd/brennere, lys, fancy ting osv... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå