Swafty Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Er det ikke m-m det skrives? F.eks: Fyr: har du fått det nyeste skjermkortet på nVdia? Annen fyr: m-m m-m betyr liksom ja eller ja, noe sånt... Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Er det ikke m-m det skrives? F.eks: Fyr: har du fått det nyeste skjermkortet på nVdia? Annen fyr: m-m m-m betyr liksom ja eller ja, noe sånt... Nettopp! Skjønner ikke hvordan folk for det til å bety noe annet enn det... Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Nei? Prøv å få til en litt anstrengt lyd som går oppover i tonene, da høres det ut som en litt nektende lyd... ...f.eks: dama ligger i senga og vil ikke å uttrykker hun: mm Lenke til kommentar
The Guardian Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 (endret) "Mm - nei" var ment som en slags M-m-lyd, der den første m-en er litt litt lysere.. "M-m, tror nok ikke det.." Listen er hervet oppdatert: m - ja sikkert (men kanskje ikke) mm - akkurat... (bryr seg ikke) hm - å ja... (bryr seg ikke) hmh - virkelig mhm - bekreftende m-m - ja antakelig mmhm? - jaha? m-HM? - hæ, seriøst? M-m - nei, tror nok ikke det Mmm - neei, ikke nå (slik endrebjorsvik89 mente?) hm? - hva sa du? hM? - hva mente du? hmm - tenkende hrmph - kanskje det (lettere irritert og overrasket) mmm - nam MM-mm - herlig Endret 1. juli 2004 av The Guardian Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 m-m kan etter mitt syn bety både ja og nei, vis du srar litt på lyden, mm-mm, så blir det liksom: Kong harald er kul! Annen fyr: mm-mm (drar litt på m-ene) (enig) Eller : veier du 200kg? Annen fyr : m-m (litt kortere og uten flyt) -Min oppfatning.. Lenke til kommentar
Livdus Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 mmm er gjerne godt (tenk Homer Simpson) "Mmm beer" Lenke til kommentar
Gloria Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 (endret) Jeg oppfatter mm som litt nølende, eller det er vel ehm? Endret 24. juni 2013 av Diabetus Lenke til kommentar
Ljóseind Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 (endret) Jeg må si meg enig i den lista The Guardian skrev for ni år siden. m - ja sikkert (men kanskje ikke) mm - akkurat... (bryr seg ikke) hm - å ja... (bryr seg ikke) hmh - virkelig mhm - bekreftende m-m - ja antakelig mmhm? - jaha? m-HM? - hæ, seriøst? M-m - nei, tror nok ikke det Mmm - neei, ikke nå (slik endrebjorsvik89 mente?) hm? - hva sa du? hM? - hva mente du? hmm - tenkende hrmph - kanskje det (lettere irritert og overrasket) mmm - nam MM-mm - herlig Men for å bli skikkelig enig burde man hatt et system for å vite nøyaktig hvordan f.eks. "hM" skal leses. Endret 26. juni 2013 av Ljóseind Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå