theDurkan Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 JEg greide å bytte grensesnittet med konsole wiev. Så når jeg skrur på Suse 9.1 pro, så kommer login sekvensen på loading siden. JEg har hørt at man skal kunen bytte tilbake til graphical view ved å trykke ctrl + alt + f7, men hos meg så blir abre skjermen sort og det er en liten hvit strek øverst på skjermen. Hvordan kan ejg bytte tilbake til graphical view (x) fra konsole? Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Jeg skjønner ikke... X starter med andre ord ikke? Hva får du opp sier du? Får du opp sånn grafisk innlogging? Eller masse tekst der det står: Login: ? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 du kan starte yast (yast2 ?) fra konsoll også. bare logg deg inn som root. Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 29. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2004 (endret) du kan starte yast (yast2 ?) fra konsoll også. bare logg deg inn som root. Med hvilken kommando? Jeg kasn loge meg inn osv... Men de hurtigtastene man skal kunne bruke, som alt + <> funker ikke. Jeg vil bare at den skal starte opp i X. Og siden X ikek fungere, vil Yast ltie trolig fungere, Endret 29. juni 2004 av Mixel Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 tror det finnes en yast-utgave for konsol. har du prøvd å bare starte yast2? skriv yast og trykk tab. Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 su Password: linux:/home/bjorn # ya yacc yast yast2 linux:/home/bjorn # yast funker det da.. får opp en ncruse consoll. su først, for å bli root (administrator) skriv inn yast for å starte yast i konsollen, yast er konsoll, yast2 er X. Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 30. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2004 hmmmmmmm. Jeg har allerede fikset det, men dere roter fælt. Det holdt med å skrive startx så kom X opp. Men jeg har stødt på enda et problem. Kommer ny post om det Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Den som roter fælt er deg som ikke sier klart hva det er du sliter med..... :| Dessuten er SuSE i seg selv et eneste stort rot. *gjemmeseg* Lenke til kommentar
ratix Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Dessuten er SuSE i seg selv et eneste stort rot. *gjemmeseg* 700% enig Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 30. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2004 Den som roter fælt er deg som ikke sier klart hva det er du sliter med..... :| Dessuten er SuSE i seg selv et eneste stort rot. *gjemmeseg* Jeg spurte akkraut samme spm på #Linuxhelp.no. Svarte meg med en gang Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Jeg skjønner ikke... X starter med andre ord ikke? ^ | Det der sa jeg i første post.. Hadde du sagt "ja". Så hadde jeg bedt deg skrive "startx" og se på hva som kom fram på skjermen - Men resten av postene ble bare mer og mer innvikla og jeg ante ikke hva du mente.. "Konsoll wiev og Graphical view" er liksom ikke hverdagsord Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 700% enig Meg også. Brukte en evighet til å finne ut hvordan jeg byttet oppløsning på skjermen... (ikke-DCC-drittskjerm...) Også har du to måter å starte yast på - en via kontroll-center (som ikke gir hjelpetekstene på siden) og ved å starte yast i seg selv... SuSE er sørenmeg like rotete som KDE... *gjemmeseg* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå