oleafj Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 Hei Jeg fikk en litt småekkel overraskelse når jeg skulle gå inn i biosen min i dag. Alt som skjedde var at cursoren står å blinker øverst til venstre, og jeg får en blå strek et stykke ned på skjermen. Jeg prøvde å flashe biosen med versjon 6N (nyeste og eneste til 133 på abits sider), men alt det førte til var at alle instillinger ble satt til default og jeg må kjøre på 1150 MHz (treeegt :smile: Får også en kjip feilmelding hver gang jeg botter hvor det står CMOS checksum failed elns. Trykker F1 så går den videre igjen, og akkurat samme resultat som før når jeg prøver å gå inn i biosen. specs: AMD XP 1800+ 256 MB RAM ABIT KR7A-133 3DBlaster TNT2 ULTRA (venter på GF4 Ti4200 :smile: to WD caviar disker på 30 og 60 gig Pioneer DVD-103 Plextor PXW-1210A Håper noen kan hjelpe, for nå er ikke ting så stabile her. -- Ole A Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 Har hatt det samme problemet. Ved BIOS update, MÅ du resette BIOS etter flashing. Dette sto i et dokument jeg fant på internett. Etter reset, virker alt som det skal hos meg. Dette er en jumper på hovedkortet som skal settes på pinne 1 og 2 (mener å huske at det er slik) i 30 sek. og deretter setter du den tilbake. Dette gjøres med strømkabelen uttatt. Deretter setter du den tilbake og setter i strømkabelen igjen. Har du gjort det? NB!! Husk at du må stille inn BIOS på nytt. (FSB skal være 133) Sveinl. _________________ Chieftec Scorpio bigtower 340W ABIT KG7, AMD XP1600, Taisol CGK760 POV GF3, 768MB TwinMOS DDR, SB1024 60GB Western Digital, 56x Acer 24x Plextor, Logitech cordless optical [ Denne Melding var redigert av: Sveinl på 2002-04-19 19:11 ] Lenke til kommentar
oleafj Skrevet 19. april 2002 Forfatter Del Skrevet 19. april 2002 Heisann Jeg hadde gjort det ja, og det hjalp lite. Fikk uansett fikset det nå da, ved å installere en beta-bios (7G), så nå er alt fryd og gammen igjen :smile: -- Ole A Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 Fettern min hadde samme problem(han hadde et msi k7t turbo 2), han hadde en 128 brikke og 512 brikke. han tok ut 128 brikken og satt 512 brikken i den miderste ram-brønnen. Håper du løser problemet ditt. Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 Jeg tipper du har montert en enermax kabinettvifte på hovedkortet. Fjern denne fra hovedkortet og sett den på strømforsyningen. Simsalabim, problemene er borte. :smile: (Dette er ikke det første tilfellet) Lenke til kommentar
oleafj Skrevet 20. april 2002 Forfatter Del Skrevet 20. april 2002 Woho Jeg trodde jeg hadde fikset det med beta-biosen, men det var kun en gang jeg kom inn i biosen. Jeg hadde en enermax vifte på hk'et ja, og når jeg flyttet denne til psu'n funket alt igjen. Sprøtt. Men uansett, takk for hjelpen. Viften var ikke akkurat det første jeg tenkte på som kunne skape feil liksom :smile: -- Ole A Lenke til kommentar
Vegard20 Skrevet 20. april 2002 Del Skrevet 20. april 2002 CMOS batteriet kan være ødelagt/ladd ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå