Gå til innhold

Athlon 64 eller Athlon XP ? - prismessig

Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe meg ny pc nå, men står overfor dilemmaet om jeg skal velge Athlon 64 eller Athlon XP. Jeg tenker ikke bare ytelse, men også pris. Athlon XP er jo noe billigere enn 64, men er det verdt å betale litt mer for en Athlon 64? PC'en skal for det meste brukes til spilling. Og hvilken RAM anbefales til hver av prosessorene? Takker for alle svar :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis han er en god overklokker, kan han jo kjøpe xp2500+ og klokke den til 3200, det tjener du amsse penger på prismessig!

Det er vel kanskje greit å tenke litt fremtidsrettet også?

Med AMD64 så får du kjørt nyeste WinXP 64-bit edition når det kommer ut.

Det blir nok en god del igangskjøring når det først kommer ut, men da har du ihvertfall muligheten.

Sats på AMD64 :) Du bør bedre ytelse enten i spill og andre steder.

Lenke til kommentar
Hvis han er en god overklokker, kan han jo kjøpe xp2500+ og klokke den til 3200, det tjener du amsse penger på prismessig!

Det er nok ikke absolutt alle 2500+ som klokkes til 3200+. Jeg har erfart at å kjøpe et produkt som er dårligere enn andre kun for å klokke/modde det bedre er en dårlig tanke, funker det ikke, blur du sur og sender varen tilbake, nettbutikkene taper penger.

Jeg kjøpte et 9500 i håp om å modde det til 9700, men det funket ikke.

OT: Siden han er så flink til å overklokke kan han jo klokke 2500+ til 4000+ samt legge til egne 64-bits instruksjoner. Typisk fjortisser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...