???????? Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Enig i mye der Problemet er at mange tror at de kan bygge høyhus dersom de kan bygge en trehytte Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Jeg er enig i at bøker og online ressurser egentlig ikke kan sammenlignes. Hadde jeg hatt litt bedre råd skulle jeg kjøpt en del bøker. Men disse bøkene ville så og si kun vært teoretiske bøker, dette forutsetter selvsagt at man kan syntaksen fra før og har sånn noenlunde peiling på språket. Man skal heller ikke generalisere online artikler og si at disse ikke kan være like gode som bøker. Det finnes da mange utdypende teoretiske og bra artikler på nettet. Ta heller ikke forgitt at en hvilken som helst bok er bra bare fordi den er utgitt, det er jo faktisk ikke en selvfølge. Kan også legge inn min anbefaling om phpmag, som jeg prøver å få kjøpt hver gang, et bra blad. Om du skal kjøpe en bok som omhandler praktisk programmering så sørg i det minste for å kjøpe en oppdatert bok. Særlig om du kjøper brukt. Kan tenke meg det vil være kjipt å starte med en boke for å så finne ut at halvparten av innholdet er utdatert. Kan ikke anbefale en bok selv. Men jeg har planer om å kjøpe meg en php bok selv så snart økonomien sier ja. Kan vell bare nevne hvilken bok: Patterns of Enterprise Application Architecture av Martin Fowler. Om den er interesant for deg, det kan jeg si lite om. Lenke til kommentar
Beisfjord Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Enig i at man ikke kan ta alle bøker for god fisk. Jeg burde ha poengtert det bedre i tidligere innlegg, men i motsetning til bøker så kan hvem som helst legge ut artikler el. på internett. Bøker vurderes, i teorien, nøye av forlag før de utgies. På dette grunnlag vil jeg si at bøker generelt er et bedre valgt, da de allerede har gjennomgått en kvalitetssikring. Når det er sagt så betyr ikke det at online ressureser ikke er noe verdt, det betyr bare at man ofte selv må vurdere kvaliteten til disse. Litt utenfor tema men, Martin Fowler har masse interresante artikler på martinfowler.com. Lenke til kommentar
--7 Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Hei hopp! Selv er jeg helt klar tilhenger av bok fremfor tutorials på nett. Jeg har 3 forskjellige PHP-bøker: - SAMS Teach Yourself PHP in 24 hours (helt OK, ikke dyptgående nok) - Wrox Beginning PHP4 (masse info, men litt dårlig presentert) - PHP & MySQL Web Developent, som er nevnt 2 ganger i dette tema. Denne boken er helt suveren. Jeg har aldri hatt en bedre lærebok innen noe fag som jeg kan huske. Meget bra, rett og slett. Så til deg Arve87, kan jeg bare si at du har kjøpt rette boka når du nå skal lære deg PHP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå