Gå til innhold

Mmorpg spill !

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror de fem punktene som virker mest lovende med EverQuest 2 for min del må være:

1. Clean start. Ingen "twinks". Alle starter likt, med "blanke ark og farvestifter tell". Dette vil forhåpentligvis gjøre det litt mer gruppevennlig enn hva EverQuest har blitt nå.

2. Grafikkmotoren. Den virker helt fantastisk dynamisk, med noen helt utrolige detaljer. Kudos for flere sosiale animasjoner (=

3. Det nye klassesystemet. Jeg liker tanken på at alle starter med fire forskjellige valg, for så å utvikle seg videre. Utenom de utrolig mange forskjellige valgene dette bringer med seg, så vil dette også gjøre det lettere for diverse klasser å komme opp i levlene tidlig. Klasser slik som "Enchanter" i EverQuest var nesten helt verdiløse alene opp til minst level 12.

4. Klasser mer like D&D sine. Med dette mener jeg f.eks at Rangers ikke har magi lengre, men er mer et skogens barn, slik som de alltid har vært ment å være.

5. At de har videreført en solid verden med medfølgende historie. Selv om Norrath er drastisk forandret, forblir de sterkeste elementene urørt. De har lagd et helt nytt spill uten å fjerne det vi alle elsket med EverQuest.

-

Alt i alt tror jeg EverQuest 2 vil bli en MMORPG-revolusjon, som om mulig vil kunne verve enda flere enn lillebror, som i lang tid har vært verdens største MMORPG. Jeg håper på at fanbasen her på Gamer.no vil være såpass stor at vi eventuelt kunne ha startet en liten guild eller lignende sammen. Det hadde vært helt fantastisk morsomt. Jeg vet for eksempel at MMORPG-eksperten hos Gamer - Erling Ellingsen - har en stor forkjærlighet for EverQuest, og har spilt det siden tidenes morgen :)

Lenke til kommentar

Meget godt skrevet Loeve. Imponerte meg. Jeg er i tillegg helt enig i det du skrev. Spesielt må jeg utdype min kjærlighet til SOE for å innføre det nye klassesystemet. Har lest en del om det på den offisielle siden og det er ikke annet å si enn at dette er og blir genialt. Uten tvil at dette vil gjøre det mye lettere for alle. Spesielt bra er det for folk som er ny med mmorpg spill. De slipper å tenke så hardt igjennom om hva som er bra og hva som ikke er bra. Du kan velge en mulig, så jobber du videre med den og ender opp med et sluttprodukt du selv har spilt mye for å bli. Tror dette uten tvil kan bli en World of Warcraft killer, i tillegg til alle andre mmorpg's som har kommer eller er i produksjon.

Lenge leve SOE!

Lenke til kommentar

Det levner jo ingen tvil om at EverQuest 2 kommer til å ha et par hestehoders forsprang i forhold til bla. Blizzard sitt World of Warcraft. SOE står jo bak både Star Wars Galaxies, EverQuest og Planetside, og er med god margin det mest etablerte selskapet innen MMORPG-spill. Hvor vidt EverQuest 2 holder 100% av det det lover er ingen helt sikre på, men vi er allerede sikret starten på en ny MMORPG-epoke.

Lenke til kommentar
Alle som har lyst til å begynne å spille EverQuest og som trenger en partner som kan få dem litt i vei, og spille med vedkommende, så bare ta kontakt med meg :) Jeg er på tredje året nå, og det kribler like mye i magen under loadingen enda. (Ikke deg Treblad :p)

Ok.

Men spiller dessuten med Erling for tiden, så trenger nok ikke hjelp fra deg med det første. :)

Endret av Treblad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...