nologic Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Hvis jeg setter Opera som default nettleser så får også kona den selv om hun har egen bruker på windows XP. Hun har ikke sett fordelene med å bruke Opera så hun ønsker IE. Hvordan får jeg det til? Lenke til kommentar
OlaTK Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Tror du må reinstalere Opera, da får du spørsmål om du vil legge inn for alle brukere eller bare din egen. Lenke til kommentar
wil Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 (endret) er begge to admin på maskina da? tror det blir en slags krangel. etter det jeg har sett. hvis jeg setter Opera som standard, så kan det hende, hvis jeg starter IE en skjelden gang at den spør om jeg vil bruke den som standard istede. Opera er digg uannsett. har du prøvd å vist kona di Opera? fortelle henne om den og fordelene med Opera, så tenker jeg det blir ordnings. ellers får du vel kjøpe deg en ny pc Endret 29. juni 2004 av wil Lenke til kommentar
nologic Skrevet 30. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2004 Ja, begge er administrator på maskina. Har det betydning? Lenke til kommentar
wil Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 som jeg skrev så kan det bli litt krangling mellom Internet Explore og Opera. siden at begge vil være Standard nettleser. men en ting dere kan prøve. det er Avant Browser. denne har tatt det beste fra både Internet Explore og Opera. My IE er også noe av det samme som Avant. har prøvd Avant Browser litt å den ser jo grei ut. men allikevel. jeg støtter deg i at opera er best. er kona di nødt til å bruke Internet Explore forresten. er det noe der som hun ikke kan gjøre i Opera. Hotmail, eller noe sånt? Lenke til kommentar
zzzneo Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Control Panel -> Internet Properties -> Programs: Der finner du en checkbox for om ie skal bry seg om den er default eller ikke. Har dere en konto hver, så mener jeg at denne instillingen er individuell... Opera har også en lignende option.. Husker ikke helt hvor (i preferences et sted), da jeg gikk over til Mozilla Firefox isteden. Vil anbefale deg å prøve den og.. Ikke bruk sånt som avant... det er bare "skin" til ie, og du drar med deg alle ulempene som ie har..... Lenke til kommentar
wil Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 var bare et forslag om det med Avant da. Lenke til kommentar
sim Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 IE blir aldri noe annet enn IE, uansett hvor mye dritt du putter inni. Sikkerhetshull i fleng er bare en av tingene. Lenke til kommentar
wil Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Internet Explore er ikke noe pent nei. ikke har den popup stopper heller. nei, go for Opera. kan ikke klare meg uten den jeg. IE klarer jeg meg fint ut Lenke til kommentar
the_lynx Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Det du burde gjøre er å vise kona di fordelene med Opera. Da slipper du for det første å tenke på problemstillinger som dette, og du er også tjent med mindre "dritt" som kan komme inn på PC'en din fra IE. Kanskje ikke dette kona di vil, men... Lenke til kommentar
wil Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 en litt komplisert måte er jo å partisjonere harddisken så bruker dere hver sin Windows dette blir vel kanskje ikke så aktuelt men. DummeGaas, man skal være snill med damene. har du ikke lært det av dine foreldre? Lenke til kommentar
sim Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Det bør være unødvendig å ha 2 windows-installasjoner. Lenke til kommentar
wil Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 ja, jeg sa ikke at han skulle gjøre det, hvis du så det så skrev jeg også at det kanskje var uaktuelt, men da slipper han det problemet med at han får spørsmål om standard browser hele tiden. Lenke til kommentar
sim Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Jeg så hva du skrev, jeg er ikke blind Men saken er den, at det bør være unødvendig å ha to windows-installasjoner, altså dobbel så stor plassbruk, kun for å velge èn liten egenskap som er brukerspesifik. Lenke til kommentar
wil Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 pokker sim. du bestemmer deg for ting og tang du som jeg ikke skriver som du bestemmer deg for at jeg skriver LES DENNE: ja, jeg sa ikke at han skulle gjøre det, hvis du så det så skrev jeg også at det kanskje var uaktuelt, men da slipper han det problemet med at han får spørsmål om standard browser hele tiden. POKKER NÅ ER JEG LEI. Lenke til kommentar
Neophus Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 en litt komplisert måte er jo å partisjonere harddisken så bruker dere hver sin Windows dette blir vel kanskje ikke så aktuelt men. DummeGaas, man skal være snill med damene. har du ikke lært det av dine foreldre? Hvor står det uaktuelt? Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Altså. Windows har da egen profil greie de!? Sier du at om du setter standard i den ene så funker ikke den andre? (ehm, jeg føler vi blir litt mange Linux folk her. - Men jeg har da brukt Windows en gang, og kan ikke huske at det hadde så mange svake sider. - med /home/*/.<program> mappene i Linux er geniale ;]) Lenke til kommentar
wil Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Hvor står det uaktuelt? ok, var en liten skrivefeil der, MEN HVIS DU IKKE FORSTÅR NORSK NEOPHUS så kan jeg ikke gjøre noe mer jeg altså. jeg gidder ikke å rippe opp i de greiene der nå, men for pokker. hvis det står at det ikke er så aktuelt, hva tror du det betyr da? jo, det betyr at det ikke er aktuelt å formatere. skjønner? tror vi skal holdes oss til topicen jeg. bare et forslag liksom. Lenke til kommentar
wil Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 til saken: sånn som jeg kanskje har sagt før i denne posten så vil det bli sånn uannsett, for begge browserne vil være standard. men du kan jo prøve (som andre har sakt også at hak av for: "Internet Explorer check to se whether it is the default browser" men Operaen min er standard hele tiden den uten at jeg gjør noen instillinger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå