Gå til innhold

Er Arctic kjøleren lett å montere?

Windoge

Anbefalte innlegg

Det er sikkert mange av dere som har montert en Arctic kjøler fra HIS. Har nettop bestillt en slik, og jeg lurer på hvordan den er å montere.

Samtidig har jeg et annet spørsmål. Jeg skal feste den på et Hercules Radeon 9800 Pro som har kjøling på rammen fra før av. Varmespredere. Må disse fjernes før jeg kan sette vifta på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er sikkert mange av dere som har montert en Arctic kjøler fra HIS. Har nettop bestillt en slik, og jeg lurer på hvordan den er å montere.

Samtidig har jeg et annet spørsmål. Jeg skal feste den på et Hercules Radeon 9800 Pro som har kjøling på rammen fra før av. Varmespredere. Må disse fjernes før jeg kan sette vifta på?

Det spørs hvor høye de brikkene er, men ellers er den så lett å montere at det nesten er skummelt! Men for all del planslip den før du bruker den!!! Og bruk en annen pasta enn den som følger med!

Lenke til kommentar
har store planer om å flashe mitt 9800pro kort til 9800xt... kunne denne arctic kjøleren passe mitt kort også, og er det lønnsomt/lurt/genialt?

og hva montering gjelder, passer den til mitt kort? (powercolor)

jada, arctic cooleren passer til ditt kort også...

vga silencer er et meget godt og rimelig alternativ som holder til 9800xt

Lenke til kommentar

takk for rask respons! Må jeg fjerne den gamle kjøleren? Og er den i så fall vanskelig å få av? Jeg har ikke sett den så jeg aner liksom ingenting om den... Hvordan er det med støy etc på den? og beste billigste sted å få tak i den på, uten å bestille, det er så jevlig kjedelig å vente på varer =) så sant det ikke kan unngås å bestille da...

Lenke til kommentar

den er utrolig stille hører den seriøst ikke i det hele tatt :nei:

den gamle kjøleren sitter ikke så veldig godt fast som regel, plast enveiskruer (om du skjønner) trenger kun en tang :!:

om den sitter fast med masse rar gul guffe i tillegg (som min gjorde) kan du dra den av, varm den gjerne opp med hårføner først...

fra netshop

fra microplex

3dfxcool

skal du ha enda fler?

EDIT: føkka microplex link

:w00t::w00t: innlegg nr. 300 :w00t::w00t:

Endret av TrulZern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...