Gå til innhold

Er Arctic kjøleren lett å montere?

Windoge

Anbefalte innlegg

Regner med at det er ekstremt mange av dere her som har montert denne Arctic kjøleren til skjermkort fra HIS.

Lurte på hvordan den er å montere, fordi jeg har nettop bestillt en slik til mitt Hercules Radeon 9800 Pro som skal i en anen PC.

Og siden dette er et Hercules kort så har kortet ramkjølere fra før av. Varmespredere på minnebrikkene. Må disse fjernes før viften kan monteres?

Takk for svar.

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har akkurat montert en Vga silencer på 2stk powercolor 9800pro og det var såre enkelt!

Det er ganske god plass mellom minnebrikkene og kjøleren på det kortet (1,5-2cm)

Layouten på Hercules sitt kort er vel litt anderledes enn ATI's standard layout så der kan jeg ikke hjelpe deg!

Men det er en meget god kjøler til en meget god pris da!

Hører ikke ikke vifta på full speed :thumbup:

Lenke til kommentar
Regner med at det er ekstremt mange av dere her som har montert denne Arctic kjøleren til skjermkort fra HIS.

Lurte på hvordan den er å montere, fordi jeg har nettop bestillt en slik til mitt Hercules Radeon 9800 Pro som skal i en anen PC.

Og siden dette er et Hercules kort så har kortet ramkjølere fra før av. Varmespredere på minnebrikkene. Må disse fjernes før viften kan monteres?

Takk for svar.

Kjølern passer den,men jeg måtte slipe ned ramma på mitt Hercules 9800 pro for å få orntelig kontakt med gpu.Den kommer ikke i konflikt med ram kjølerne. :thumbup:

Lenke til kommentar
Monteringen av Arctic Cooling var veldig enkelt, men å ta av den gamle vifta på 9700 pro kortet var værre. (Særlig når man ikke har hårtørker, ikke sant TDK?  :tease:  Vi måtte bruke skotørker  :eek:

eller tar sjansen på å rive og slite litt.. For å si det sånn så tøler kjerna på et skjemkort Jævelig mye mere en en amdxp cpu..

RIP 3stk AMDxp2500+ :cry:

Endret av chil
Lenke til kommentar
eller tar sjansen på å rive og slite litt.. For å si det sånn så tøler kjerna på et skjemkort Jævelig mye mere en en amdxp cpu..

RIP 3stk AMDxp2500+ :cry:

3 stykk!?!?!!?!??!?!?!?!?!?!?!?!?!?, hvordan fikk du til det?

ps: ikke whine om mange tegn....

Lenke til kommentar
Henrik2k Skrevet 01/07/2004 : 00:05

QUOTE (chil @ 30/06/2004 : 23:58)

For å si det sånn så tøler kjerna på et skjemkort Jævelig mye mere en en amdxp cpu..

men ikke nok. :cry:

noen som vet om noen ATi el. Nvidia kort bruker slike kjerner som ble brukt i geforce 4 serien? der var det ihvertfall ikke direkte waffer.

R.I.P. Powercolor Radeon 9800 PRO

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...