Gå til innhold

Trenger annbefalinger på 19-21" CRT (brukt?)

Stigma

Anbefalte innlegg

En av skjermene mine begynnte å rote med bildet for en stund siden, så jeg anntar det er på tide å bytte skjerm. Jeg synes ikke det er helt tid for å bytte til LCD enda, siden jeg synes de koster for mye, og fremdeles har litt igjen å gå på spesifikasjonene, spesielt responstid.

Derfor har jeg (nesten) bestemt meg for å kjøpe en 19" (ikke nødvendigvis ny, men i god stand) som jeg kan bruke en år eller så, til jeg synes LCD teknologi/pris har blitt godt nok til å gjøre det store byttet. Idéen er da at jeg vil skaffe meg noe bra men rimelig, som jeg kan selge videre i god stand on et 1-1,5 års tid, uten å tape så mye på det.

En bruk skjerm i god stand kunne da vært ideelt, siden pristapet da sansynligvis ville vært en del lavere. Så lenge skjermen ikke har noen store skavanker så skal jeg alltids få solgt den videre liksom.

Er det noen som har erfaringer med denne butikken?

http://www.jmdata.as/skjermer.doc

De selger en del veldig bra prisete brukte skjermer. Jeg bare lurer på om de 19-21" skjermene de selger for 1000-1500 er fullstendig utbrennte eller noe. Har noen gode eller dårlige erfaringer?

Kan finne på å bruke opp til 3000 på dette. Mine krav til skjermen er bar at den er klar og skarp, og kan takle 1280x960 i minimum 85Hz.

Alle konstruktive forslag mottas med takk.

-Stigma

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Derfor har jeg (nesten) bestemt meg for å kjøpe en 19" (ikke nødvendigvis ny, men i god stand) som jeg kan bruke en år eller så, til jeg synes LCD teknologi/pris har blitt godt nok til å gjøre det store byttet. Idéen er da at jeg vil skaffe meg noe bra men rimelig, som jeg kan selge videre i god stand on et 1-1,5 års tid, uten å tape så mye på det.

Se om du får tak i en EIZO skjerm :yes::yes: , en SONY trinitron er også bra :yes:

Endret av uburen
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte selv en Tandberg skjerm fra Jmdata over QXL. Kostet meg 1160kr, dro selv å hentet den :)

Skjermen fungerer meget bra, ingen skader eller noe på verker skjerm eller billedrør. Uansett hva du kjøper tror jeg det blir vanskelig å selge en CRT skjerm videre uten å tape noe særlig på det, ikke mange som vil ha CRT :) Men gå for en brukt 21" på jmdata, jeg selv har kjøpt flere skjermer der, første gang for over 1 år siden, og skjermen fungerer meget bra enda. Kjenner ingen med dårlig erfaring derfra.

Lenke til kommentar

Sitter og planlegger nå på hvordan jeg skal få kommet med bort dit slik at jeg kan velge ut en skjerm personlig ^_^ Ikke lett når man bor i Bergen, men det er en billig-buss som går så billig som fra 50Kr oslo-bergen. Liker lite tanken på å kjøpe en brukt skjerm usett =/

EDIT: Blir nok neppe noen tur på meg. Blir ikke forsvarlig praktisk sett. Da sliter jeg litt med å bestemme meg om det er verdt å satse på deres annbefalinger, og kjøpe noe usett, eller å kjøpe en ny "billig" 19" til 2000-2500 i stedet.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
jeg her tenkt til å kjøpe en viewsonic E95 fra dem. det er vel ikke så "farli" å kjøpe fra nett :p

Det var ikke det jeg mente, men heller at du får veldig lite kontroll med hva du får når du kjøper usett. På en brukt vare så kan du ikke forvente alt alt skal være 100%, så hvis du er uheldig får du kanskje en skjerm som er uklar, eller har et vibrerende felt i ett av hjørnene f. eks. Helst ville jeg håndplukket en fra lageret deres, men det ser ikke ut som det er praktisk mulig for meg å komme meg ned til dem I horten uten at det koster en formue i reisepenger (+1,5 dager bare i reise)

-Stigma

Lenke til kommentar

Har kjøpt en skjerm hos jmdata. Første gang fikk jeg en med windows logon innbrent i skjermen. Rapporterte dette, og de kom med en ny skjerm dagen etter som fungerte flott. Er det noe galt er det bare å si ifra, så ordner de det raskt.

Får som sagt veldig mye for pengene, og vil du ikke hoppe på LCD bølgen dette året holder den sikkert til neste sommer og sommeren etter der igjen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...