a.d.b. Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Har et logitech webkamera som jeg hadde tenkt til å få satt et godt stykke unna pcn. Komplett selger M/F 3meter usb-skjøt, noen som vet hvor langt jeg kan skjøte? 6 meter? 50 meter? Er det noe særlig tap i det hele tatt? mvh a.d.b. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 5-6 meter ca sier produsenten. Men jeg har testet med ett webcamera her hjemme og da klarte jeg ca 10 meter uten at singalet ble borte. Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 blir signalet borte? mener at den 5-6m er anbefalt for best bilde, over det så blir det bare forstyrrelser i signalet? Lenke til kommentar
Ggg Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Skal du over 5 meter bør du ha forsterkar for å vera sikker på at signala kjem fram. Du kan jo vera heldig og få det til med lengre, men det er ikkje garantert. Variere nok ein del kor følsomt utstyret er. Må du ha lengre enn 5 meter er det nok ein fordel å gå til inkjøp av kabel med forsterkar på. Då kan du få nesten så langt du vil. Ulempen er at dei er litt dyre i forhold til kablane uten forsterkar. Kjøpte ein 10 meter kabel med forsterkar på Telehuset for nåken år si (Firmakonto, signerte og så gjekk fakturaen til Oslo ). Den var svindyr, men fungerte utmerka med scanneren som eg skulle ha den til. Har og brukt den til printer og mellom 2 pc'ar der den eine mangla nettverkskort (ganske lenge si). P.S. (OT) For å kobla samen 2 pc'ar med usb må ein ha ein spesiell kabel berekna på det. Lenke til kommentar
Slartibartfast Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Tok opp dette med leverandøren (jotec) eller den andre som jeg har glemt navnet på.. De mener at 25 meter skal gå fint. Da bruker du 4 aktive 5 metere pluss en vanlig 5 meter. Har selv god erfaring med 2 aktive og en vanlig (15m). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå