Lou Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Etter oppstart fra ventemodus, "mister" maskinen nettverkstilkoblingen mot NGT. Fungerer som oftest å bruke "reparer", men av og til må jeg restarte maksinen. Noen som har opplevd det det samme...løsning? Kjører xp home edition. Lenke til kommentar
arcade Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 (endret) Bruker du fast IP adresse, eller får maskinen alle instillinger fra ruteren? Du kan evt. prøve med fast IP, f.eks. 10.0.0.2 (om du ikke har andre maskiner som bruker denne). Subnett skal da være 255.255.255.0 og Gateway 10.0.0.1. DNS servere husker jeg ikke i hodet, men det finner du på www.broadpark.no. Jeg har av og til det samme problemet, men det skyldes ikke NGT eller ruteren, men mest sannsynlig at jeg kjører trådløst og at denne innimellom mister kontakten. Det som da hjelper er å deaktivere nettverkstilkoblingen (reparer hjelper ikke), for så å aktivere den igjen. Da slipper jeg ihvertfall omstart. Lykke til Arcade Edit: Skriveleif Endret 29. juni 2004 av arcade Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 SAmem her, men dea tar det bre litt tid før den finner nettet igjen. Hos meg er det den trådløse mottakeren som bruker lang tid. Lenke til kommentar
RobinHood Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Hos meg bruker den trådløse noe tid. To valg: dobbelklikke site survey der nettet vises, deaktiverer nettv. aktivere igjen Funker hos meg Lenke til kommentar
Hawkie Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Om du går i system og på egenskaper på nettverkskortet ditt finenr du noe på kortets egenskaper som heter strømstyring og her er det sikkert krysset av at det kan skrus av for å spare strøm. Om det er krysset av vil nettverkskortet ditt være avskrudd i hvilemodus og derved slippe IP addressen sin etter en viss tid. Lenke til kommentar
Lou Skrevet 30. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2004 Takk for gode tips. Satser på Hawkie sin versjon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå