Gå til innhold

6800 gt Ukens tilbud på Komplett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ok, driter i benchmarks - hvordan yter de i spill? - skal søke litt å se om jeg finner noe :yes:

 

Kjører alt på fult i FarCry windows + i spillet på 1600 - 1200 får 30 fps jevnt, ved 1024 får jeg 60 fps og det med en middelmådig pc. Det er slike tester jeg ønsker å høre om.

1600x1200:4xAF/4AA Average Fps: 42.51 med 6800 gt

 

tenker på den linken som[-GoMp-]skrev :

 

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=262873&hl=

Lenke til kommentar
,30/06/2004 : 16:59]
Interpolated color format

SM 2.0: 8-bit integer minimum

SM 3.0: 32-bit floating point minimum

(Higher range and precision color allows high-dynamic range lighting at the vertex level)

Det er et krav for å offisielt støtte DirectX 9.0c, er det ikke det da?

Det er et krav for DX9.0c SM3.0, men SM2.0 er også en del av DX9.0c og her er FP24 full precision.

 

Kanskje sleipt ikke var det lureste ordet å bruke da folk muligens tar dette personlig, men la oss se på dette:

Ati konverterer FP32bit shadere til 24bit. ok. Det gir fordeler ved konvertering fra 32bit, bedre ytelse? og det er så å si ikke mulig å se forskjell i bildekvaliteten, som du sier. Men som du også sa, så blir jo det kjipt i UnrealEngine3, at det oppstår litt artifacts. Det er jo ikke ønskelig(selv om den er langt unna, og innen den tid har vel ATi SM 3.0/4.0 støtte uansett.)

Men det må da gi ulemper å konvertere fra 16bit til 24 bit?!(hvis dette blir gjort, det må det jo, for ifølge quoten min så konverterer ATI "evertything to 24bit") Preformance drop, god dag?

 

Jeg syns kanskje teorien til nVidia virker bedre altså, å bruke en mix av 16bit og 32bit, altså bruke 16bit der man ikke har behov for 32bit, i stedet for å konvertere alt til 24bit? Da kan man oppnå den bildekvaliteten man ønsker, og hvis man velger å bruke 16bit på ting der det ikke trengs høyere presisjon, så "tjener" man jo ytelse på det! :) Eller hva tror du?  :ermm:

Det er fordeler og ulemper med begge metodene, men FP24 vinner nok mest med ytelse og transistorer. FP16 blir for lite i mange tilfeller og per i dag er det lite behov for FP32.

Lenke til kommentar

For å si det slikt :

 

Per dags dato finnes det ingenting i Pixel Shader 3.0 som ikke kan implenteres i Pixel Shader 2.0+.

 

Jeg er mer fokusert på driverforberedelser og 3Dc-teknologien av mange årsaklige grunner. Shader Model 3 blir utrolig spennende mot slutten av året og i begynnelsen av neste år.

Endret av VeXx
Lenke til kommentar
Hva? at det var? ikke trenger tilbud? Har du lest Tolkien bøkene

 

 

 

offtopic: boka heter silmarillion.. les de en gang til du

 

 

Det der har plaget meg også en stund.

 

 

Hmm Det var et ordspill, en kar tolket det jeg skrev ergo "tolkien" , videre er ikke mitt nikk relatert til boken, snarere et navn som ingen bruker, lett å bruke overalt

 

Takk

Lenke til kommentar

Skal ta å poste results av tester på farcry og 3dmark når jeg får maskinen min med GT kortet på lørdag, eller senest mandag. Men jeg har stor tro på POV 6800GT kortet. De bruker å være veldig gode.

 

Og driver messig så har enda nvidia mye å hente på det kortet. Ny arkitektur krever finpussing, og har ingen tvil om at ytelsen kommer til å bli mye bedre med nye drivere

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

 

Hmm Det var et ordspill, en kar tolket det jeg skrev ergo "tolkien" , videre er ikke mitt nikk relatert til boken, snarere et navn som ingen bruker, lett å bruke overalt

 

Takk

nikk skrives "nick"

 

Takk! ;)

Lenke til kommentar

Ikke for å være pikk *hikk* "ynskyld" men nikk funker like bra som nick

 

Skal ta å poste results av tester på farcry og 3dmark når jeg får maskinen min med GT kortet på lørdag, eller senest mandag. Men jeg har stor tro på POV 6800GT kortet. De bruker å være veldig gode.

 

:w00t:

 

Haddet Ti4200 pov (noe extra edtion greier, husker ikke helt, fikk topp karakter her i hw.no :love: )

 

Europeisk det firma der.

Lenke til kommentar
Per dags dato finnes det ingenting i Pixel Shader 3.0 som ikke kan implenteres i Pixel Shader 2.0+. Det første vi kommer til å se Shader Model 3 i er Doom3.

Hva mener du? Er det effekter som krever SM 3 i doom 3 eller er det bare for å forbedre ytelse for kort med SM 3 støtte at det finnes en SM 3 path i Doom 3?

Lenke til kommentar
' date='01/07/2004 : 01:19'] Jøss...har OpenGL støtte for SM 3.0? :roll:

Jeg surrer så ekstremt. Her sitter jeg og skal være objektiv og gi litt frukt til ATI, det jeg mente var selvfølgelig at Doom3 kommer til å benytte seg av 3Dc.

Lenke til kommentar
Hva mener du? Er det effekter som krever SM 3 i doom 3 eller er det bare for å forbedre ytelse for kort med SM 3 støtte at det finnes en SM 3 path i Doom 3?

Finnes nok ikke noe Pixel Shader 3.0 eller Vertex Shader 3.0 i Doom3, da det SM3 er Direct X9.0c basert.

Lenke til kommentar
Aner ikke hva du mener med smiley'en, men OpenGL støtter det meste gjennom extensions (flott norsk ord!).

Shader Model 3.0 er foreløpig eksklusivt basert for DirectX 9.0c så han hadde "rett" med den smileyen. Selv om Doom3 benytter seg av lignende teknologier og bump mapping metoder så har det ingentingmed SM3 å gjøre.

 

Til dere andre med 6800 GT, hvordan er tempen? Hører kortet er glovarmt på Futuremark-forumet.

 

6800GT's run HOT. 75-80 degrees ... all that going into my case rather than out the back :/
Endret av VeXx
Lenke til kommentar

Spørs vel om x800 kortet er det heteste ..

 

Well then, the results where:

 

X800 - 66 Degrees C

6800 GT - 49 Degrees C

 

Both cards where tested with a room temperature of 22 Degrees C. The temperature measured of course is not the core temperature. Both cards have been tested at the same time-frame after 3 runs of Aquamark 3 in the most heavy mode. So unless your have some seriously good cooling you need to take note of the fact that the card will create higher ambient temperatures inside your case that can have an adverse effect on other components, especially an overclocked processor (CPU).

 

Ref:

http://www.guru3d.com/article/Videocards/135/4/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...