Dummie Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Hva? at det var? ikke trenger tilbud? Har du lest Tolkien bøkene offtopic: boka heter silmarillion.. les de en gang til du Lenke til kommentar
Troggen Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 (endret) Slettet: Endret 30. juni 2004 av Troggen Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Ok, driter i benchmarks - hvordan yter de i spill? - skal søke litt å se om jeg finner noe Kjører alt på fult i FarCry windows + i spillet på 1600 - 1200 får 30 fps jevnt, ved 1024 får jeg 60 fps og det med en middelmådig pc. Det er slike tester jeg ønsker å høre om. 1600x1200:4xAF/4AA Average Fps: 42.51 med 6800 gt tenker på den linken som[-GoMp-]skrev : http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=262873&hl= Lenke til kommentar
drall Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Hva? at det var? ikke trenger tilbud? Har du lest Tolkien bøkene offtopic: boka heter silmarillion.. les de en gang til du Det der har plaget meg også en stund. Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Off-Topic: Jepp, la merke til det selv, liker ikke og kritisere skrive feil, men det er tolkien vi snakker om --- On-Topic: Jeg hører at GT kan gjøre om til Ultra.. god deal for 4000kr det.. Lenke til kommentar
Vo0do0 Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Ja. Har ikke lest nicket så nøye. Men jeg la merke til at det var noe som skurret. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 ,30/06/2004 : 16:59]Interpolated color format SM 2.0: 8-bit integer minimum SM 3.0: 32-bit floating point minimum (Higher range and precision color allows high-dynamic range lighting at the vertex level) Det er et krav for å offisielt støtte DirectX 9.0c, er det ikke det da? Det er et krav for DX9.0c SM3.0, men SM2.0 er også en del av DX9.0c og her er FP24 full precision. Kanskje sleipt ikke var det lureste ordet å bruke da folk muligens tar dette personlig, men la oss se på dette:Ati konverterer FP32bit shadere til 24bit. ok. Det gir fordeler ved konvertering fra 32bit, bedre ytelse? og det er så å si ikke mulig å se forskjell i bildekvaliteten, som du sier. Men som du også sa, så blir jo det kjipt i UnrealEngine3, at det oppstår litt artifacts. Det er jo ikke ønskelig(selv om den er langt unna, og innen den tid har vel ATi SM 3.0/4.0 støtte uansett.) Men det må da gi ulemper å konvertere fra 16bit til 24 bit?!(hvis dette blir gjort, det må det jo, for ifølge quoten min så konverterer ATI "evertything to 24bit") Preformance drop, god dag? Jeg syns kanskje teorien til nVidia virker bedre altså, å bruke en mix av 16bit og 32bit, altså bruke 16bit der man ikke har behov for 32bit, i stedet for å konvertere alt til 24bit? Da kan man oppnå den bildekvaliteten man ønsker, og hvis man velger å bruke 16bit på ting der det ikke trengs høyere presisjon, så "tjener" man jo ytelse på det! Eller hva tror du? Det er fordeler og ulemper med begge metodene, men FP24 vinner nok mest med ytelse og transistorer. FP16 blir for lite i mange tilfeller og per i dag er det lite behov for FP32. Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 (endret) For å si det slikt : Per dags dato finnes det ingenting i Pixel Shader 3.0 som ikke kan implenteres i Pixel Shader 2.0+. Jeg er mer fokusert på driverforberedelser og 3Dc-teknologien av mange årsaklige grunner. Shader Model 3 blir utrolig spennende mot slutten av året og i begynnelsen av neste år. Endret 30. juni 2004 av VeXx Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Gleder meg til å få mitt Gainward 6800gt ihvertfall Komplætt før dæ inn tomorrow Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 30. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2004 Hva? at det var? ikke trenger tilbud? Har du lest Tolkien bøkene offtopic: boka heter silmarillion.. les de en gang til du Det der har plaget meg også en stund. Hmm Det var et ordspill, en kar tolket det jeg skrev ergo "tolkien" , videre er ikke mitt nikk relatert til boken, snarere et navn som ingen bruker, lett å bruke overalt Takk Lenke til kommentar
Term Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Skal ta å poste results av tester på farcry og 3dmark når jeg får maskinen min med GT kortet på lørdag, eller senest mandag. Men jeg har stor tro på POV 6800GT kortet. De bruker å være veldig gode. Og driver messig så har enda nvidia mye å hente på det kortet. Ny arkitektur krever finpussing, og har ingen tvil om at ytelsen kommer til å bli mye bedre med nye drivere Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Hmm Det var et ordspill, en kar tolket det jeg skrev ergo "tolkien" , videre er ikke mitt nikk relatert til boken, snarere et navn som ingen bruker, lett å bruke overalt Takk nikk skrives "nick" Takk! Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 30. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2004 Ikke for å være pikk *hikk* "ynskyld" men nikk funker like bra som nick Skal ta å poste results av tester på farcry og 3dmark når jeg får maskinen min med GT kortet på lørdag, eller senest mandag. Men jeg har stor tro på POV 6800GT kortet. De bruker å være veldig gode. Haddet Ti4200 pov (noe extra edtion greier, husker ikke helt, fikk topp karakter her i hw.no ) Europeisk det firma der. Lenke til kommentar
Shell Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Per dags dato finnes det ingenting i Pixel Shader 3.0 som ikke kan implenteres i Pixel Shader 2.0+. Det første vi kommer til å se Shader Model 3 i er Doom3. Hva mener du? Er det effekter som krever SM 3 i doom 3 eller er det bare for å forbedre ytelse for kort med SM 3 støtte at det finnes en SM 3 path i Doom 3? Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Jøss...har OpenGL støtte for SM 3.0? Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 ' date='01/07/2004 : 01:19'] Jøss...har OpenGL støtte for SM 3.0? Jeg surrer så ekstremt. Her sitter jeg og skal være objektiv og gi litt frukt til ATI, det jeg mente var selvfølgelig at Doom3 kommer til å benytte seg av 3Dc. Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Hva mener du? Er det effekter som krever SM 3 i doom 3 eller er det bare for å forbedre ytelse for kort med SM 3 støtte at det finnes en SM 3 path i Doom 3? Finnes nok ikke noe Pixel Shader 3.0 eller Vertex Shader 3.0 i Doom3, da det SM3 er Direct X9.0c basert. Lenke til kommentar
thrug Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 ' date='01/07/2004 : 01:19'] Jøss...har OpenGL støtte for SM 3.0? Aner ikke hva du mener med smiley'en, men OpenGL støtter det meste gjennom extensions (flott norsk ord!). Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 (endret) Aner ikke hva du mener med smiley'en, men OpenGL støtter det meste gjennom extensions (flott norsk ord!). Shader Model 3.0 er foreløpig eksklusivt basert for DirectX 9.0c så han hadde "rett" med den smileyen. Selv om Doom3 benytter seg av lignende teknologier og bump mapping metoder så har det ingentingmed SM3 å gjøre. Til dere andre med 6800 GT, hvordan er tempen? Hører kortet er glovarmt på Futuremark-forumet. 6800GT's run HOT. 75-80 degrees ... all that going into my case rather than out the back :/ Endret 30. juni 2004 av VeXx Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Spørs vel om x800 kortet er det heteste .. Well then, the results where: X800 - 66 Degrees C 6800 GT - 49 Degrees C Both cards where tested with a room temperature of 22 Degrees C. The temperature measured of course is not the core temperature. Both cards have been tested at the same time-frame after 3 runs of Aquamark 3 in the most heavy mode. So unless your have some seriously good cooling you need to take note of the fact that the card will create higher ambient temperatures inside your case that can have an adverse effect on other components, especially an overclocked processor (CPU). Ref: http://www.guru3d.com/article/Videocards/135/4/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå