Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Erfaringer med Wlan og WDS ?

Anbefalte innlegg

Skal koble sammen flere nettverk og en del "løse" wlan klienter. Ved å bruke utstyr som støtter WDS kan jeg i teorien få det til.

- Er det noen som har erfaringer med WDS ?

- Noen som har erfaring med produkter (fungerer/fungerer ikke) ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har testet flere produkter som støtter WDS det siste året, og må si at det egentlig fungerer over all forventning. Det er meget enkelt å sette opp og det fungerer i mitt tilfelle alltid på første forsøk.

Asus WL-500G mot WL-300G, CNet CWR-800 mot Asus WL-330b, Buffalo AirstationWBR-G54.

Dell Truemobile 2300 mot asus wl-330b. Fujitsu-Siemens RP-600AP-USB er også testet.

Har satt opp noen nettverk med wds basert på buffalo sin airstation som ikke har vært nede det halve året den har vært oppe. Har også satt opp nettverk med noen Linksys WAP54G. Du kan bruke produktguiden vår for å finne produkter som støtter bridging.

Jeg venter på et aksesspunkt med abg støtte og wds bridging fra 3com nå, og et aksesspunkt og en basestasjon fra belkin.

http://produkt.barbara.no

http://www.barbara.no/tester

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hmm... "Asus har rettet på de fleste innvendingene vi hadde mot forgjengeren, men de har også fjernet en av de mest nyttige funksjonene, nemlig bridging og repeating."

Vil det likevel fungere å bruke WL-330G som forsterker av det trådløse signalet? Evt., er det andre accesspoint jeg kan bruke som repeat'er?

Se gjerne denne diskusjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...