synsing Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Jeg har nettopp begynt med Java, og har skrevet HelloWorld i notepad. Jeg har også lastet ned j2SDK1.4.2_04. ( denne Men når jeg skal kompilere filen "HelloWorld.java", må den ligge inne i bin-mappen der javac.exe ligger? ( I j2sdk-mappen ) Eller kan jeg på en eller en annen måte kompilere den selv om javac.exe og HelloWorld.java ligger i hver sin mappe? ( Hittil har jeg gått inn i bin-mappen i cmd, og skrevet "javac HelloWorld.java", og det funker, men bare så lenge filen ligger der. ) Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Nei, å gjøre det slik blir jo bare rot. Du mangler PATH til javac. Sjekk installasjonsanvisningen for SDK, det står sikkert noe der om å sette path. Når dette er riktig skal du kunne åpne et kommandovindu hvor som helst og skrive javac, du ser da med en gang om den finner path'en. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 (endret) Hvilket os bruker du? Slik kan du gjøre det i Windows XP Du går inn i kontrollpanel -> system Slik ser min ut. Det skal være ; mellom de forskjellige filbanene. Hvis det er noe du ikke skjønner er det bare å si ifra. Du trenger ikke starte windows på nytt etterpå. Muligens du må starte cmd om igjen. Endret 29. juni 2004 av Orjanp Lenke til kommentar
synsing Skrevet 29. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2004 TUSEN TAKK! klarte det nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå