at4zin Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Heisann Har som dere ser en SX1. Telefonen varer max en-en og en halv dag, før jeg må lade den. Ser at den hele tiden står med en skjermsparer, og jeg har en mistanke om at det drar strøm! [b]Kan man slå av denne, slik at man får et blackpanel, for å spare strøm!!??[/b]Har sef. sett på innstillinger, men så ikke noe alternativ for blackpanel! Noen som har samme problem, at batteritiden er elendig? Tnkz! Lenke til kommentar
fossegrenda Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Jeg har selv lagt merke til, og ergret meg over at batterilevetiden på SX1 er så lav. Min varer kanskje i 2 dager med moderat bruk, og litt ringing og sms. Jeg skulle ønske jeg kunne ha gjort noe for å få lengre levetid, men jeg tviler dog på det. Lenke til kommentar
Excelsion Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Det selges større batterier.. Eneste muligheten det. Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 (endret) Det er vel ikke tvil om at skjermen drar en del strøm når den er belyst. Selv så legger jeg telefonen til lading stort sett hver kveld - ser ikke noe poeng i å la den gå tom. Men man kan sikkert forlenge levetiden en god del hvis man må ved å ikke bruke en del av de morsomme funksjonene. Selv så hører jeg på radio eller MP3 et par timer hver dag, tar noen bilder og ser nesten alltid på film/tv-programmer 2x30 minutter til/fra jobb (er snart igjennom alle Futurama-episodene jeg ikke har sett nå - må kjøpe season 4 snart ). I tillegg spiller jeg litt innimellom - kan forøvrig anbefale Sega-Emulatoren PicoDrive - funker fett! Med tanke på hvor mye jeg bruker telefonen i løpet av en dag i forhold til min forrige synes jeg ikke at det er rart at batteriet er på under halv styrke når jeg legger meg om kvelden. Apropos screensaver så tror jeg ikke den som viser dato/tid drar noe strøm å snakke om. Men animasjoner derimot gjør jo det (det får man jo også en advarsel om). Prøv ellers å sette screensaver timeout til f.eks. 1 minutt - mulig det hjelper (er under telefoninnstillingene). Endret 29. juni 2004 av Shimano Lenke til kommentar
_dAwn_ Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Reguler på kontrasten litt også. Enig m shimano at det er bare tull å la den gå tom for strøm. Lad den hver natt. Batteriet tar ikke skade av det. Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Litt batteri info Skjermspareren er foresten viktig, siden den "skifter farge" på pixlene... Skjermen er stor, og drar mye strøm ved bruk, ved å skru ned på kontrasten kan du sikkert få ekstra batteritid. Det kunne ha hjulpet om du kunne ha beskrevet hvordan du bruker telefonen, slik at vi kunne ha funnet punkter som svekker batteritiden, som man kan fikse slik at de drar mindre batteri... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå