Gå til innhold

Enklere måte å låse opp Athlon XP?!?!!


GTS

Anbefalte innlegg

Her er en bitte liten (muligens på trynet) idè:

Som de fleste ved, er XP CPU'ene gjort slik, at det er "hull" mellom L1 bruene..istedet for å gjøre den noe vanskelige prosedyren som er beskrevet her på OK, er det mulig å "unngå" hullene, og rett og slett, bruke blyantrikset?

Altså uten å være nær hullene? Lage strekene rundt hullene istede?

 

Lurer på om jeg skal give it a try....

Uansett...det er visst ikke vanlig bly i blyatene som lages nå...leder det "nye" stoffet strøm da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-04-19 17:25, GTS skrev:

Her er en bitte liten (muligens på trynet) idè:

Som de fleste ved, er XP CPU'ene gjort slik, at det er "hull" mellom L1 bruene..istedet for å gjøre den noe vanskelige prosedyren som er beskrevet her på OK, er det mulig å "unngå" hullene, og rett og slett, bruke blyantrikset?

Altså uten å være nær hullene? Lage strekene rundt hullene istede?


Lurer på om jeg skal give it a try....

Uansett...det er visst ikke vanlig bly i blyatene som lages nå...leder det "nye" stoffet strøm da?



 

Så det en gang før på dette forumet. Trur man kom fram til at det blei for stor morstand. Hvet ikke om det går ann og løse det med og bruke tykkere streker eller en annen form for blyant/penn.

Lenke til kommentar

Helsike!!!

 

Lette litt rundt på nettet, og fant en løsning som virket forholdsvis enkel å gjennomføre...

Gidder ikke å gå nærmere inn på saken, men den omhandlet i hvertfall alu-folie, teip og en blyant...

Noe ble ødelagt...vet ikke hva...mistenker at jeg kom for nærmere noen kontaktpunkter, eller at jeg ble litt for ivrig, og monterte shim'en "speilvendt"...

 

Sitter nå ved en P133...så imorra er det ny CPU...Trur jeg skal lage tt smykke av den gamle XP 1800+... ,-)...ett AMD Athlon smykke...borre høl tvers gjennom kjerna...

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-22 18:19, Espen_^ skrev:

Hva med å gå til en gullsmed ? de ha jo mye fancy utstyr bare få dem til og lodde dem sammen ?


Har prøvd å låseopp cpu`n men de punktene er **** ikke store :smile: fikk d ikke til å funke klarte ikke å kortslutte den en gang :smile: talentløs eller hva
:grin:


 

LOL!! :smile:

Gullsmed. Lurer på hva han tenker hvis en kommer med athlon XP og vil lodde noen J**** små punkter sammen.

Si ifra hvis noen prøver og det funker.

 

[ Denne Melding var redigert av: Andlier på 2002-04-24 13:23 ]

Lenke til kommentar

Hvis du har tilgang på mikroskop og loddeutstyr kan du bare lodde en tynn ledning over bridg'ene.

 

Prøvde det på min gamle t-bird etter at jeg fingra borti blyant strekene så de forsvant.

 

Krever nok litt mere enn hobbyrom loddekunskaper, men er løsbart. jeg brukte 360 grader på bolten, og loddet ganske lenge. tør ikke si hvor høy temp CPU'en tåler.

 

Test uansett bolten på den organiske plata på et ufarlig sted først

 

bncache

Lenke til kommentar

Det med å bruke saken som smykke er freløpig lagt litt på is...

Da jeg kom til han der jeg kjøper utstyr, fant jeg ut at en ny CPU ikke hjalp noe særlig!

Stor sjanse for at HK'et mitt tok kvelden også!

HVis jeg er heldig, kan det kanskje tenkes at CPU er like hel!!

Men maaskinen er inne til feilsøking nå så...

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-22 16:20, Bøgge Bakken skrev:

Noen som har prøv og tette igjen med sterarinlys? Trur ikke det leder strøm. litt lettere en og bruke lim. Bare skrape vekk med skalpell eller lingede.



 

Det beste og enkleste er å bruke kjølepasta (hvit type) får å tette hullene.

 

Er man stø på hånden trenger man heller ikke å teipe runt broene man skal lage med strømledende lim. Jeg fåretrekker en liten skrutrekker men en liten nål fungerer sikkert også.

 

Hvis jeg får lov til å skryte litt så kan jeg fortelle at jeg låser opp en XP på under 1. minutt med denne metoden! :wink:

 

Den største fordelen med å bruke kjølepasta er at opplåsingen lett kan fjernes.

 

Strømledende lim skrapes lett bort og kjølepastaen fjernes lett med et viskelær.:smile:

 

Dette er veldig smart hvis cpu plutselig slutter å virke av andre grunner og man vil ha en ny på garantien. Det er tvilsomt at man får en ny cpu dersom det er synlig at den er moddet.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er helt utrolig hvor langt man ønsker å gå bare for ikke å låse opp på den "korrekte" metoden. Her har du tilsynelatende klart å ødelegge noe av hardwaren også?! Hvorfor ikke bare gjøre det med den metoden som man vet fungerer? Her ungikk du å teipe litt, men klarte samtidig å ødelegge noe. Jeg låste opp min cpu ihht til guiden på Thg, og det fungerte utmerket ifra første stund. Brukte ikke lupe eller andre hjelpemidler, og jeg har ikke verdens beste syn heller. Vil heller anbefale denne metoden til de som måtte ha lyst til å prøve.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-26 08:47, tilstad skrev:

Jeg synes det er helt utrolig hvor langt man ønsker å gå bare for ikke å låse opp på den "korrekte" metoden. Her har du tilsynelatende klart å ødelegge noe av hardwaren også?! Hvorfor ikke bare gjøre det med den metoden som man vet fungerer? Her ungikk du å teipe litt, men klarte samtidig å ødelegge noe. Jeg låste opp min cpu ihht til guiden på Thg, og det fungerte utmerket ifra første stund. Brukte ikke lupe eller andre hjelpemidler, og jeg har ikke verdens beste syn heller. Vil heller anbefale denne metoden til de som måtte ha lyst til å prøve.



 

åssen kjølin har du? lurer på hvor langt en xp 1700 kan gå med et amd pro water kit..

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-26 08:47, tilstad skrev:

Jeg synes det er helt utrolig hvor langt man ønsker å gå bare for ikke å låse opp på den "korrekte" metoden. Her har du tilsynelatende klart å ødelegge noe av hardwaren også?! Hvorfor ikke bare gjøre det med den metoden som man vet fungerer? Her ungikk du å teipe litt, men klarte samtidig å ødelegge noe. Jeg låste opp min cpu ihht til guiden på Thg, og det fungerte utmerket ifra første stund. Brukte ikke lupe eller andre hjelpemidler, og jeg har ikke verdens beste syn heller. Vil heller anbefale denne metoden til de som måtte ha lyst til å prøve.



 

åssen kjøling har du? lurer på hvor langt en xp 1700 kan gå med et amd pro water kit..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...