Fnibed Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Når jeg har redigert bilder i Photoshop (lys, farger, beskjæring mm.) og ønsker å legge de tilbake på minnebrikken for å kunne vise bildene på TV, klarer ikke kameraet å lese bildene. Jeg lurer på om det kan ha noe med jpg-kodinga til Photoshop å gjøre, eller om det er et annet fenomen ute og går. Noen som har vært borti lignende, eller har tips til problemløsning, så hadde jeg blitt meget takknemlig! (Kameraet er et Olympus Camedia C-750 uz) Lenke til kommentar
lassevk Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Jeg vet at det finnes begrensninger i den programvaren som er i kameraene. Spesielt har jeg hatt problemer med å laste tilbake bilder og vise dem hvis de har en annen størrelse enn det kameraet selv lager. Jeg tviler på om jpeg-programvaren i kameraet er garantert å lese noe annet enn de bildene kameraet selv tar, så hvis du endrer på dem så er det nok lite sansynlig at det går. Jeg tror du bare må eksperimentere med mindre endringer og se om det er noe spesifikt som gjør at det ikke funker. Prøv f.eks. å ta et bilde, konvert til BMP og så tilbake til JPEG uten å gjøre noen andre endringer. Hvis ikke engang det går, så tviler jeg på at du får noe annet til å fungere heller. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Forsåvidt så kan jeg si at det burde gå siden mitt kamera tar tilbake altsalgs dritt og viser det flott - Bilder med helt rare størrelser også. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 En grei workaround og for mer effektivbruk av minnebrikken din er å investere i en slik: http://produkt.akamera.no/vis_produsenter.php?cat_id=15 Da er det bare å kopiere filene frem og tilbake etter behov. AKIRA Lenke til kommentar
Jove Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Vet ikke hvordan der er med ditt kamera, men har du prøvd å legge bildene inn i kameraet/brikken ved hjelp av medfølgende program? Om jeg legger bilder inn på brikken via kortleser, klarer ikke kameraet å lese dem. Men bruker jeg zoombrowser, som følger med canon-kameraet mitt, så går det. Virker som det blir litt dårligere kvalitet, men funker greit til tv-bruk. Men det kan jo dukke opp rare ting Jeg prøvde å putte en brikke full av 4-megapixel-bilder, inn i et kamera som bare har 3 mp. Det klarte å vise bildene helt fint. =) Mvh Jan Ove Lenke til kommentar
lassevk Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Problemet var vel ikke at han ikke klarte å kopiere bildene tilbake, men at kameraet nektet å vise disse bildene. Tror ikke en kortleser hjelper da, hvis ikke du mente at han skulle se på en slik disk med skjerm/tv-uttak på da. Lenke til kommentar
Jove Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Problemet var vel ikke at han ikke klarte å kopiere bildene tilbake, men at kameraet nektet å vise disse bildene. Tror ikke en kortleser hjelper da, hvis ikke du mente at han skulle se på en slik disk med skjerm/tv-uttak på da. Mente det.. At om han har lagt bildene tilbake til kortet, ved hjelp av kortleser, eller bare overført bildene utenom noe programvare, kan det hende det vil hjelpe å heller bruke medfølgende programvare. Den vil kanskje gjøre bildene leselige for kameraet under overføringen. Lenke til kommentar
Fnibed Skrevet 30. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2004 Problemet var vel ikke at han ikke klarte å kopiere bildene tilbake, men at kameraet nektet å vise disse bildene. Tror ikke en kortleser hjelper da, hvis ikke du mente at han skulle se på en slik disk med skjerm/tv-uttak på da. Mente det.. At om han har lagt bildene tilbake til kortet, ved hjelp av kortleser, eller bare overført bildene utenom noe programvare, kan det hende det vil hjelpe å heller bruke medfølgende programvare. Den vil kanskje gjøre bildene leselige for kameraet under overføringen. Jeg prøvde programmet som følger med - Camedia Master tror jeg det heter - til å overføre bildene, men det funket heller ikke. Det kan med andre ord se ut til å være vanskelig å få til dette? Dette er noe produsenten burde tenkt mer på, ettersom det hadde vært kjekt å kunne ta med seg et redigert "fotoalbum" når man farter rundt - ettersom det er den mest praktiske måten å vise bilder til venner og kjente på. Får kanskje prøve å forske litt til... Lenke til kommentar
Jove Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Fikk tilbuds-e-post fra mpx nå. Om du ikke finner noen mulighet så kan kanskje dette være noe: Tilbud hos mpx på tv-dings Vet omtrent ingenting om produktet, men det kan vel være verdt en titt? 149,- Bare 5 eksemplar igjen nå vist. (bør vel ta varebeholdningen til mpx med en klype salt da men) mvh Jan Ove Ps: håper dette ikke går som reklame og det blir bråk. Mener det ivertfall som en opplysning, jeg har ingenting med mpx å gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå