Gå til innhold

Nec1760nx et par spørsmål

_dAwn_

Anbefalte innlegg

Har akkurat fått hentet skjermen, og har et par spørsmål i den forbindelse.

1:

Fant en død pixel. Irriterende? Ja. Kan jeg bruke angreretten og få ny skjerm? Hvordan skal man masere eventuelt? Rett på pixelen eller rundt?

2:

Hvordan kalibrere fargene osv på skjermen? Noen guide på det? Syns fargene er litt lys. Vet man kan justere på det i skjerm menyen. Men lurte på om det var noe annet jeg burde gjøre først. Første Lcd skjerm.... :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp. Visste jeg hadde sett noe om kalibreing her et sted. Men fant det ikke med søke funksjonen...

Er det noen som har synspunkter/erfaringer med bytte av skjerm pga av død pixel? Den er rød, så i spill lyser den godt opp for å si det slik. Er det noe annet enn "masering" jeg kan prøve? Så at det var noen som snakket om å bruke en magnet. Er det å anbefale?

Skjermen er jeg topp fornød med ellers. :yes:

Lenke til kommentar
Er den plagsom?

Den er i grunn ikke "plagsom", heller irriterende å vite at den er der. :hrm: Er helt i kanten på venstre siden. Siden den er rød lyser den godt opp i feks spill. Vet dog ikke hvordan en grønn eller blå ville vært.... :ermm:

Har prøvd å masert litt. Og den er der enda. Men skal det gjøres hardt rett på, eller hardt rundt og på flekken? Eller svakt? :hmm: Noen som har klart det selv her?

Som sagt så er skjermen topp ellers.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...