kroekkete Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Hei, jeg sliter med følgende: Jeg har funnet en ypperlig tutorial (Codewalkers), som enkelt og greit forklarer hvordan man lager bilder som vises direkte i nettleseren. Det jeg ikke klarer er å lagre det i stedet for å vise det... Koden under er den delen av tutorialen som genererer bildet i nettleseren: header("Content-type: image/jpeg"); imagejpeg($img); Jeg har en variabel som inneholder path og navn på det originale bildet som er endret, og den heter $nyttbilde. Jeg forsøkte derfor dette: imagejpeg($img[$nyttbilde]); Uten at det løste problemet mitt. Det jeg forsøker på er følgende: Hente et bestemt bilde fra server (ok) Sjekke, og eventuelt endre størrelse på bildet (ok) Lagre det endrede bildet med det originale billednavnet (ikke ok...) Jeg synes billedbehandling er fryktelig vanskelig og setter pris på all hjelp! Er det noen som kan bistå? På forhånd takk! Mvh Primaxx Lenke til kommentar
jrz Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 jeg har en slik funksjon: function resizeToFile ($sourcefile, $dest_x, $dest_y, $targetfile, $jpegqual) { $picsize=getimagesize("$sourcefile"); $source_x = $picsize[0]; $source_y = $picsize[1]; $source_id = imageCreateFromJPEG("$sourcefile"); $target_id=imagecreatetruecolor($dest_x, $dest_y); $target_pic=imagecopyresampled($target_id,$source_id, 0,0,0,0, $dest_x,$dest_y, $source_x,$source_y); imagejpeg ($target_id,"$targetfile",$jpegqual); return true; } for å eventuelt resize denne ned noe og skrive til samme fil, så kan jeg kalle resizeToFile ($image, 380, 285, $image, 100); ellers er no2.php.net/gd en fin resurs Lenke til kommentar
kroekkete Skrevet 29. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2004 Ahhh... Tusen takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå