Gå til innhold

Dagbladet: Kjøpte PC på finn.no, fikk kattesand!

Anbefalte innlegg

Det finnes ikke rettsikkerhet i Norge i det hele tatt. Her kan man drepe folk og få mindre en 10 i fengsel. For sin kone til seg hvis man ønsker det og hun drepte med man. Her kan man voldta og banke folk opp, ti tals for noen ting skjer. Her kan man svindle folk med penger i flere år for noen ting skjer.

Da folk som bler viktimisert reagjerer og mener rettsystemet ikke gjør nok og gjør noe med det, nei da svinger pendulum med engang mot dem og dem for faktiskt raskere straff og "behandling" en opprinelige gjerningsmenn.

Dette land er paradis for kriminelle.

Simon

EDIT: Skrivefeil

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er Norge som er bra, det er Norge som er best, for de kriminelle er det en eneste fest :yes:

skulle ønkse det var en linje på videregående som het kriminell eller no, sånn at jeg også hadde lært å være kriminell. I dagen samfunn er det jo det eneste som er lønnsomt.

er man ikke helt god i hode så kan man fort få masse penger på konto og et godt liv.

Vi normale, vi jobber å strever for ingen ting, men kjører vi litt for fort en gang eller laster ned en mp3 fil eller no ja da, får vi straff så det holder.

Nei man får begynne å rane banker, drepe folk o.s.v så kan man bare le av de normale. HAHA lasta du ned mp3 å måtte betale 10 000+ i bot du? Du skulle gjort som meg rana en bank og drept vaktene og slikt, ingen straff for det :tease:

Endret av Goodall
Lenke til kommentar

Kjøp fra andre på nett og med forskuddsbetaling er Lotto.

Min erfaring er at man ved større beløp bør be om referanse (få annen til å gå god for vedkommede) og ikke kjøp fra personer uten å KJENNE navn og adresse!

Ellers så kan jeg selge kattesand i 20Kg sekker til 5900kr pr stk!

:tease:

Lenke til kommentar

Det må bli betre rutiner for slike saker, du ser jo fleire og fleire av dei med tida, og det er mange som ikkje blir oppklart, og langt færre som får pengene igjen.

Det kan da ikkje være så vanskeleg å finne eigaren av eit kontonummer for politiet, men problemet ligger vel kanskje i at folk kan kjøpe og alt foregår på lovleg vis, men likevel påstå at varen ikkje er riktig, og kreve erstatning sjølv om han har fått den.

Eg kjøper aldri på auksjoner av denne typen, og kjem sikkert ikkje til å gjere det heller. Bil, båt og hus er ein annan sak, det er lettare å sjekka opp i og dei fleste vil nok sjå vara før den blir kjøpt.

Lenke til kommentar

Folk må faktisk bruke hodet litt også! Er du service teknikker på rundt 50 år bør du skjønne at det lukter sur fisk av noe sånt!

Har selv sett denne svindleren flere ganger og han er ikke direkte smart. Prøver å selge pc'er som har eksistert 3 mnd på markedet som 6 mnd gamle maskiner osv.

Lenke til kommentar

hmm. er det her "license to kill" kommer inn i bildet kanskje? at folk får

holde på slik er jo helt utrolig. purken gjør jo ikke en dritt i slike saker.

så har du alle crackhodene (og andre *hoder) som ikke kan betale tilbake

de 5900,- som de brukte på stoff i helgen. det er her mørke

kjellere, håndjern og fotjern montert i opp-ned possisjon kommer

inn i bildet. og vips, så ble norge et bedre sted å leve, men så skal ikke

det være lov heller.. jaja, har jo ikke noen kjeller uansett.

Endret av capy
Lenke til kommentar

Og så er det på tide å sutre litt igjen ja ... :roll:

Hvordan enkelte i denne tråden klarer å få seg til å tro at norge er et paradis for kriminelle når det helt tydelig går frem at slike svindelopplegg blir etterforsket (og som oftest blir noen dømt), det er i mine øyne verre symptomer enn det tråden opprinnelig handler om.

Lenke til kommentar
Hvordan får man tak i navnet på eier av et kontonr..

Banken har garantert navnet å slikt på han, men tror neppe du får navnet på personen hvis du bare går tilbanken å spør, tror det må større krefter til enn det.. politet/økokrim kanskje.. de har vell myndighet til det

:ontopic:

Stakar fyr sier jeg... hadde blitt skikkelig forbanna jeg hvis noen hadde sendt meg en pose med kattesand.. men se litt på pakken der.. virker ikke en litt tynn til å være en pc,.. hadde ikke betalt pakken hvis den hadde kommet i en slik forpakning.. Tror heller han ikke fårtilbake pengene sine, men politiet bør kunne få taki han fyren som gjore det der.. Det er da et lovbrudd? å politete kan heller ta slike folk, enn de 14-isene som går på slang. som politiet tar..

Lenke til kommentar
Hvis en blir svindlet, men har konto nr til svindleren, får man vel navnet av banken?Eller?Må man anmelde først kanskje`?

Dette er private opplysninger :nei:

om de i banken opplyser folk om navn osv kan ikke det være lovelig :hmm:

Lenke til kommentar
det er Norge som er bra, det er Norge som er best, for de kriminelle er det en eneste fest :yes:

skulle ønkse det var en linje på videregående som het kriminell eller no, sånn at jeg også hadde lært å være kriminell. I dagen samfunn er det jo det eneste som er lønnsomt.

er man ikke helt god i hode så kan man fort få masse penger på konto og et godt liv.

Vi normale, vi jobber å strever for ingen ting, men kjører vi litt for fort en gang eller laster ned en mp3 fil eller no ja da, får vi straff så det holder.

Nei man får begynne å rane banker, drepe folk o.s.v så kan man bare le av de normale. HAHA lasta du ned mp3 å måtte betale 10 000+ i bot du? Du skulle gjort som meg rana en bank og drept vaktene og slikt, ingen straff for det :tease:

Aldri hørt om forbryterskolen?? (fengselet) Det får man utdanning på området...

På en annen side er det kanskje lite lønnsomt å lære å bli kriminell av de som ble tatt! :D

Lenke til kommentar
Hvis en blir svindlet, men har konto nr til svindleren, får man vel navnet av banken?Eller?Må man anmelde først kanskje`?

Privatpersoner får ikke opplyst hvilke navn som er tilknyttet et spesifikt kontonr. Når slikt skjer SKAL du anmelde det til politiet. Politiet vil begjære personopplysninger tilknyttet kontonr utlevert.

Forøvrig er dette en svindelmetode som er korttenkt av den kriminelle da oppklaringsprosenten er på 100 i slike saker.

I tillegg kan det nevnes at den som har blitt utsatt for noe slikt vil stort sett aldri få penger tilbake da kjeltringen ikke har midler til å gjøre opp for seg.

Kort sagt, dette er kjeltringer som vet de blir tatt men gjør et slikt stunt for å gjøre kjappe penger f.eks betale narkgjeld osv...

Endret av Paula
Lenke til kommentar

Tror ikke dette er personlige opplysniger nei, i flere nettbaker kommer eierens navn og adresse automatisk opp når man taster inn et kontonummer.

Lenke til kommentar

Tror ikke dette er personlige opplysniger nei, i flere nettbaker kommer eierens navn og adresse automatisk opp når man taster inn et kontonummer.

Tvilsomt at det er tilfelle

Lenke til kommentar

Kan med engang si at pengene er tapt, har selv blitt svindlet for 5000,- og politiet gjør ikke en ting for å ta han, selv om de fikk adresse, navn,telefon og plenty med bevis.

Disse saken blir lagt så langt ned i bunken at når de kommer til saken min så kan de bare glemme saken da den er foreldet, banken du har betalt til opplyser aldri hvem som eier kontoen da det er brudd på personopplysningene.

Fikk av politiet opplyst at den mannen som jeg ble svindlet hadde så mye saker på seg at jeg kunne glemme saken(dette har ikke politiet egentlig lov til å opplyse, men poltiet hos oss kan være greie, fordi de vet hva som blir priotert hos politiet.)

Så jeg forhandsbetaler aldri,med annet enn de har foreks 999 + hos qxl, men selv da er du ikke sikker... og alle beløp over 500 skal betalest i oppkrav. Kanskje det da kommer mursteiner eller kattesand i pakken. <Jeg åpner pakken før jeg betaler i kassen på posten, det får en lov til hvis det er noen greie folk på postkontoret....

Rscue

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...