Gå til innhold

Dårlig kommunikasjon mellom Raid disken og IKKE Raid diskene

Anbefalte innlegg

Jeg kjører 2 80 gigger i Raid 0 og har en 80 pluss 2 20 gigs ved siden av. Når jeg kopierer fra de andre diskene til Raid disken ,går det så hensynsløst sakte.(snakk omm 4mb i sekundet)

Er det noen som har noen ideer??

Jeg kjører Fat32 på alle diskene, burde jeg gå over til ntfs. I så fall på alle diskene??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg ha installert de nyeste Via drivere oxo, men uten hell.......Jeg har blitt fortalt en gang at maximum størese på en hd i fat32 er 120gigs

[ Denne Melding var redigert av: Amper på 2002-04-19 18:06 ]

Lenke til kommentar

Kansje kan du løse problemet med å oppgradere bios på mobo og/eller raid-kontrolleren? Det finnes sikkert en god faq for hovedkortet ditt der dette står noe om. I kt7-faqen på go/to/kt7faq står det at tidlige biosversjoner gir problemet du beskriver.

Det finnes en patch som er ment til å øke farten på via onboard raid-kontrollere. Gå til

http://www.viaarena.com/?PageID=66

og les om raid performance patch.

Dersom du kjører raske disker på mobo-idekontrolleren, kan det være lurt å bytte fra filter driver til miniport driver. Det står det også mer om på den sida.

Det er alltid lurt å oppgi mer presise specs når man spør om hjelp.

Fra mitt ståsted er det meningsløst med noe annet enn ntsf, i alle fall på så store disker.

mvh

Are-Harald.

[ Denne Melding var redigert av: arehb på 2002-04-20 00:00 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...